Religious Education: The official journal of the Religious Education Association
Suhrawardi’s Epistemological Point of View and its Educational Outcomes
Reza Ali Nowrozi a , Seyed Hassan Hashemi Ardakani a & Ali Shiravani Shiri a
a University of Isfahan, Isfahan, Iran
Available online: 07 Jun 2012
The official journal of the Religious Education Association, 107:3, 281-294

SUHRAWARDI’S EPISTEMOLOGICAL POINT OF VIEW AND ITS EDUCATIONAL OUTCOMES
Reza Ali Nowrozi, Seyed Hassan Hashemi Ardakani, and Ali Shiravani Shiri
University of Isfahan, Isfahan, Iran
Abstract
This study investigates Suhrawardi’s epistemological and philosophical
point of view in order to analyze and elicit its educational
outcomes. His philosophy, which can be called eclectic philosophy
(involving intellect and intuition), regularly proposes a different
philosophical system with intuitionist outlook. It is the combination
of two philosophical and mystical views, namely Aristotle’s logical
reasoning and Plato’s mysticism. Suhrawardi has rather suggested
this belief in the field of acquiring knowledge by humans that
depends on three levels of knowledge, namely intuitive knowledge
(using senses), knowledge via observation (mystical intuition), and
illuminated knowledge. The third level of knowledge leads a human
to the verity of knowledge. Therefore, this view about knowledge,
and process of this knowledge acquisition, will have educational
implications such as aims, principles, and teaching–learning
methodology.

13 thoughts on “Suhrawardi’s Epistemological Point of View and its Educational Outcomes

  1. It is natural to feel disappointed

    When things don’t go your way

    …It’s easy to think

    “?I can’t do it, so why try ”

    But no matter how scared you are of making mistakes

    Or discouraged you may become

    Never give up

    Because if you don’t try and

    If you don’t go after what you want in life

    It won’t come to you

    And you’ll be forced to accept

    Things that you know could be better

    Success is not measured by

    Whether you win or you fail

    There is always a little bit of success

    Even if things don’t go your way

    What’s important is that

    You’ll feel better about yourself

    (Amanda Pierce)

  2. سلام من اون شب که این متن رو دیدم جوگیر خوندنش شدم و با توجه به توصیه های شما فرداش تصمیم چندوقته خودمو عملی کردم رفتم آموزشگاه زبان. به جلسه دوم نکشید کشیدم کنار قابل تحمل نبود معلمه گفت: چرا نیمدی؟راخت گفتم من عرضشو نداشتم:
    1: من با بچه های راهنمایی و دبیرستان هیپ هیپ 5 باشم
    2: از این بدتر اینکه فامیل تو اون کلاس بود
    3: از اون دوتا بدتر این که از سطح کلاس کلی پایین تر بودم به حدی که نوبت مکالمه من که میرسید به جا جواب دادن مث بچه ها…
    4: اونا اصلاً به ترجمه کار نداشتند من دنبال ترجمه بودم
    5: به طرز بدی حیثیتم داشت به باد میرفت حتی پیش بچه ها 9ساله و 11 ساله
    6: چرا انقدر راحت باید استاد ما به من 10 بده تا پاس بشم؟؟
    7: چرا وقتی تو کلاسای زبان عمومی غیبت بی حد میکردم استاد منو حذف نکرد یا برام صفر رد نکرد؟
    8: چرا بی خود انقدر امید دادید؟ چرا فقط حرف میزنم تو همه چی؟؟؟
    9: چرا من تو جوگیر شدن استادم؟
    و
    10: چرا هر کاری میکنم نمیشه؟؟؟

  3. سلام آخر:
    فقط میتونم نیمه شعبان بزرگترین عید سال عیدی که هم عیده و هم غم داره(غم سبز) رو تبریک بگم و برم.
    (من زیاد اهل خواهش کردن نبودم اهل همه جور نوشتنی نبودم چرا انقدر…؟؟؟)
    ببخشید انقد این چندوقته اومدم نوشتم و…
    براتون در تمامی عرصه ها آرزوی موفقیت دارم.
    یاعلی

  4. من فکری نکردم اونم اینکه شما خدایی نکرده مثل من فکر بفرمایید
    ببخشید به هر حال فکر کنم اشتباهی شده.
    در مورد اینکه شما چطور فکر میکنید من غلط بکنم فکذی بکنم.
    تو فضای مجازی زیادی بی خردانه مینویسم که این باعث ناراحتی خیلیا میشه.
    بعد هم وقتی یه سؤالی قرار نیست به جواب دادن ختم بشه خب تأیید شدنش بدتر از نشدنشه. هرچند خودتون میدونید به من ربطی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *