این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه انجام شده است. روش آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان سال دوم و سوم دبیرستان های غرب استان مازندران، به تعداد ۱۷۹۷۹ نفر هستند و حجم نمونه شامل ۴۱۴ نفر از دانش آموزان می شود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی مولفه های برنامه درسی پنهان که شامل جو اجتماعی مدرسه، ساختار سازمانی، تعامل معلم و دانش آموز و ساختار فیزیکی مدرسه و کلاس درس و پرسشنامه محقق ساخته هویت ملی که پس از تعیین روایی و پایایی، پایایی برنامه درسی پنهان ۸۵% و هویت ملی ۸۱%به روش آلفای کرانباخ محاسبه شد، توسط پاسخ گویان تکمیل گردید. در بخش تحلیل آماری از شاخص های آماری توصیفی و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان با ۹۵/. اطمینان رابطه وجود دارد. بین جو اجتماعی مدرسه، ساختار سازمانی مدرسه، تعامل معلم و دانش آموزان و ساختار فیزیکی مدرسه و کلاس درس و هویت ملی دانش آموزان با ۹۵/. اطمینان رابطه وجود دارد. همچنین یافته ها نشان دادند که افزایش در هر یک از مولفه ها بر میزان هویت ملی نیز افزوده می شود و بیشترین رابطه مربوط به متغیر تعامل معلم و دانش آموز است.

۳۴۴۷-۱۴۳۹۹۶۲۷۰-MJB

دیدگاه درباره “بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه

  1. شاید اگر بین سلامت أنفس ما یعنی سلامت نفس حسیه حیوانیه و کشش روح به سوی نفس ملکیه ۹۵/. رابطه وجود داشت به طوری که با بالارفتن مولفه اول بر میزان مستقر(ایمان پایدار در مقابل مستودع به معنای ایمان عاریه ای) بودن ما در مولفه دوم افزوده میشد و مفید! تلقی میشدیم شاید آن سید بزرگوار غایب از نظر برای ما هم نامه می نوشت…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *