بعضی وقتها ادم از خودش بدش میآید بعضی وقتها هم خوشش می آد. به قول شهید مطهری جدال خود و ناخود. این مساله وقتی چالش برانگیزتر میشه که جدال خود و ناخود در یه نفر جمع نشه یعنی خود شما درگیر عملی در دیگریبشه که ناخود شماست وای چقدر دوست داری دست به خشونت بزنی. تا بعضیا بفهمن که خر خودشونن (البته بلانسبت موجودی به نام خر در دایره هستی و منظورم هم صفت نفهمیه که با این واژه گره خورده) هر چقدر هم روزه بگیری و تمرین صبر و استقامت اخرش ادم یه جورایی عصبانی میشه و هر دفعه سعی می کنه خودشا اروم کنه و به قول شاعر
عجب صبری خدا دارد!
سلام
استاد خدا بد نده
شما و خشونت !!!!!!!شما و عصبانيت !!!!!!!شماو نا آرومي!!!!!!!!
به نظر مياد از چيزي خيلي ناراحتيد اما هيچ كدوم از اين چيزا به شما نمياد
فهميدن منظور متن شما خيلي خيلي سخت بود به خصوص خط دوم و سوم البته بيشتر حس و حال خود شماست و ما نميتونيم بفهميم كه نظري هم بديم
اما من كه شما تا حالا اين قدر ناراحت نديده بودم اميدوارم اگه مشكل و ناراحتي هست به خير و خوبي رفع بشه
(استاديه چيزي تو مايه هاي حس كنجكاوي توام با نگراني برام بوجود اومده……..ببخشيد اگه قرار بود واضح بگين كه گفته بوديد پرسيدن اينجا بي ربطه ؟!!!)
سلام
نگرانی شما بی مورده
البته خوب منم ادمم
عصبانی و نارام هم میشم
سلام
البته شما درست ميفرماييد هر آدمي اين چيزا براش هست وكم و زياد داره
آخه از بس شما توپ عصباني بودين نگراني طبيعيه (بعدش هم نه اينكه اينجا بيانش كرده بوديد گفتيم شايد بايد ته و توي پيامش را دربياريم)
ما هم ياد گرفته ايم نگرانيهامون بي مورده اما ياد نگرفته ايم بروز نكنيم بارها هم اينا گوشزد كردين اما كو گوش شنوا البته ما تو دفتر و دستك خودمون به اين حالت نميگيم “نگران شدم ” ميگيم “انعكاس احساس صورت گرفته”
ايشالا كه آرامش نصيب و روزي نا آروما و گوش شنوا هم نصيب و روزي سنگين گوشا باشه
موفق باشين
سلام بیان ما انعکاس احساس بوده یا عکس العمل شما؟
ما که نفهمیدیم
تنها چیزی که من میدونم اینه که هر کسی از ظن خود شد یار من
معلم پای تخته داد میزد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسیها
لواشک بین خود تقسیم می کردند
وآن یکی در گوشهای دیگر «جوانان» را ورق می زد.
برای اینکه بیخود هایو هو می کرد و با آن شور بیپایان
تساویهای جبری را نشان میداد
با خطی خوانا به روی تختهای کز ظلمتی تاریک
غمگین بود
تساوی را چنین بنوشت : یک با یک برابر است
از میان جمع شاگردان یکیبرخاست
همیشه یک نفر باید بپاخیزد…
به آرامی سخن سر داد:
تساوی اشتباهی فاحش و محض است
نگاه بچهها ناگه به یک سو خیره گشت و
معلم مات بر جا ماند
و او پرسید: اگر یک فرد انسان، واحد یک بود
آیا یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوشی بود و سوالی سخت
معلم خشمگین فریاد زد آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه زور و زر به دامن داشت بالا بود و آنکه
قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت پایین بود؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آنکه صورت نقره گون، چون قرص مه میداشت بالا بود
وآن سیه چرده که می نالید پایین بود؟
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال میپرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفتخواران از کجا آماده میگردید؟
یا چهکس دیوار چینها را بنا میکرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس که پشتش زیر بار فقر خم میگشت؟
یا که زیر ضربه شلاق له میگشت؟
یک اگر با یک برابر بود
پس چهکس آزادگان را در قفس میکرد؟
معلم نالهآسا گفت:
بچهها در جزوههای خویش بنویسید:
یک با یک برابر نیست…….
خسرو گلسرخی
سلام
كلا اين اواخر حرفهاي شما سخت شده در فهميدنش مشكل دارم البته اشكال از منه نه حرفهاي شما
اما جواب سوال شما
خب عكس العمل من به بيان شما نوعي انعكاس احساس بود كه اشتباهي با نگراني مطرح شد اين جور مواقع كه يه فردي آزرده خاطر شده و احساسشا در غالب بيان غم آلود و متاثري بيان ميكنه شنونده متخصص و ياري گر اولين و بهترين كاري كه ميكنه انعكاس احساساته(ببخشيد قصد ندارم خودما تحويل بگيرم راست راستكيش را از نظر علمي ميگم ) اين كار مهمترين حسنش تخليه احساسات و عواطف در مسير صحيحه به طوريكه طرف تا حدودي در اون قضيه خوداگاه و ناخودآگاه به نتايج مثبتي برسه………
حالا البته به قول شما كار ما بي مورده!!!!!!! اين يعني cutمايل نيستم ادامه بدين طرف هم بايد بگه چشم قربان هر جور شما صلاح ميدونيد……..
حالا از ايناش كه بگذريم استاد اون جمله آخرتون فهمش از همه سخت تر بود خداييش منظورتون را نفهميدم ودروغ نگم اينجا را نگران شدم
سلام
درسته که همیشه صبر خدا حکمت داره ولی به نظر من گاهی وقتا حکمت صبرش تو اینه که آدم خودش یه کاری بکنه!!
البته نظر شخصی بود و در مورد بقیه افراد خدا عالمه…..
سلام
تا حدودی باهاتون موافقم
سلام
من كه جوابم را نگرفتم
امااستاد به نظر شما ياران شما با اين توصيف شما موافقند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا اگه اينطوري باشه خوبه يا نه ؟
سلام
من نمیدونم
راجع به اون سئوالاتون که جمله اخری را نفهمیدین
من هیچی از نوشته ها را نفهمیدم شاید یه روزی بفهمم
شاید
عجب! به هر حال پیش میاد!
سلام جی میل رو که دولت محترم بسته(ببخشید طی حرکت خودجوش ملت همیشه در صحنه، از ایران از یکشنبه شب تا حالا کسی نرفته سراغش) ما هم که نه میهن میل و نه میلفا و نه… از شما نداریم گفتن هم که قراره که یه نهضت راه بیفته به نام نهضت فقط میل فارسی خلاصه که نمیدونم اینا چرا به زور میخوان اونطوری بشه که میخوان اینطوری که نمیشه.
ببخشید من دوباره حوزه جوگیر شدم امروز برا اولین ارائه کلاس برا هفته بعد کثرت گرایی رو به عنوان موضوع تحقیق برداشتم کتابایی مثل کلام جدید و جریان شناسی که منبع اصلی درسه رو دارم براش اما میخواستم بپرسم شما چیزی جایی سراغ ندارید؟ تشکر از پاسختون در هر صورت
سلام استاد
شهید مطهری خود و ناخود رو گفته یا کانت گفته شهید مطهری تو کتابش بعد از وجدان اخلاقی کانت نقلش کرده؟؟؟
یادش به خیر سر کتاب تعلیم تربیت شهید مطهری شما گفتید 6 سال پیش کتابشو خوندم تقلب بدید همین کافی بود که من که خودم همیشه نخونده میرفتم فقط برای بحثیدن اومده بودم به اطرافیان بگم معلمی که قبل تدریس کتابشو نخونه کارشو بلد نیست.
اما الان اصلاً حاشیه تو هیچ کلاس و بحثی درست نمیکنم حتی اگه سؤالی داشته باشم هم نمیپرسم میرم میگردم تا پیدا کنم. اینم یه چیز مثبت که راهنماییهای شما به عنوان استاد بسیار در تغییرش مؤثر بوذه
خیلی ممنونم خیلی چون دیگه بی خود انرژیم صرف حاشیه و بحث الکی هدر نمی ره