این روزا اتفاقات جالب زیاد میفته. البته شاید به دلایلی حساسیت من هم بیش از حد شده ولی حوصله هیچ تبعیض یا بی عدالتی را ندارم. خیلی سعی می کنم خودما کنترل کنم اما امادگیم برای رفتار از روی استحقاق هم زیاده. فقط منتظر یه دو تا بی عدالتیم که تو صورت بعضیا بزنم!

 

 

30 thoughts on “این روزا!

  1. سلام
    نه گناه دارن بزنید یه جور دیگه جلو بی عدالتی بایستید. شما که دارید به عقلانیت جامعه فکر میکنید برا عدالتم به یه راه دیگه فکر کنید این خوب نیست

  2. سلام
    به قول “نمی دونم”می شه یه جور دیگه و یا حتی یه جورای دیگه هم جلوی بی عدالتی ایستاد اما برای “بعضیا” تنها راه همینه.
    دکتر اگه زدی چنان بزن که هم عبرت دیگران بشه هم صداش گوش فلک … .

  3. شما استاد با حوصله و صبوری هستید من گاهی میمونم بخاطر اینکه انقدر صبورانه به بسیاری از حرفهای با ربط و بی ربط گوش میکنید و بعد خوب راهنمایی میکنید چطور تشکر کنم همین رفتارتون محکم زدن تو صورت بی عدالتیه همین که مثل خیلیا سکوت نمیکنید و همین که فارغ از نتیجه ای که براتون خواهد داشت تو عرصه های مختلف خودتونو حامی حق و ولایت و شهدا خصوصاً شهدای هسته ای نشون دادید هر چند اونا که باید بفهمن نفهمن گرچه میفهمن و خودشونو به خواب زدند. پس اصلاً شما هر جور دیگه هم بخواید بزنید تو صورت بی عدالتی ما از این حرکت شما حمایت میکنیم.
    مؤید باشید

  4. روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست
    وَاندر طلب طعمه پر و بال بیاراست
    بر راستی بال نظر کرد و چنین گفت:
    «امروز همه رویِ جهان زیر پر ماست،
    بـر اوج چو پرواز کنم، از نظـر تــیز
    می‌بینم اگر ذرّه‌ای اندر تک دریاست
    گر بر سر خـاشاک یکی پشّه بجنبد
    جنبیدن آن پشّه عیان در نظر ماست.»
    بسیار منی کـرد و ز تقدیر نترسید
    بنگر که از این چرخ جفا پیشه چه برخاست
    ناگـه ز کـمینگاه یکی سـخت کمانی
    تیری ز قضای بد بگشاد بر او راست،
    بـر بـال عـقاب آمـد آن تیر جـگر دوز
    وز ابر مر او را بسوی خاک فرو کاست،
    بر خـاک بیفتاد و بغلـتید چو ماهی
    وانگاه پر خویش گشاد از چپ و از راست،
    گفتا: «عجب است این که ز چوب است و ز آهن
    این تیزی و تندیّ و پریدن ز کجا خاست؟!»
    زی تیر نگه کرد و پر خویش بر او دید
    گفتا: «ز که نالیم که از ماست که بر ماست.»

  5. سلام
    …………بدون هر گونه مقدمه اي………….
    دكتر بزنيد محكم هم بزنيد يه دوتا هم از طرف ما بزنيد
    بي عدالتي اونقدر زياد شده كه گاهي استراتژي غير از صبورانه برخورد كردن مناسب تره

  6. سلام
    بیانیه10000000000000000000000000000000000
    بسم الله الرحمن الرحیم
    این نمیدونم از سر اسم کم آوردنه البته.
    حالا کی بریم بزنیمش؟ همین دو روز بریم بعدش هیشکی نمیادا. بعدش کسی نره گفته باشم(میزنید تو صورت طرف بعد یارو غش میکنه میره روزه شو میخوره به این بهونه ای! البته از یه منظر کار خوبیم هست چون ملت دنبال بهونه برا روزه نگرفتنن بی عدالتیا رو میگما
    والسلام/914/18
    …………………………….
    واقعاً چقدر بده آدم یه پست جدی بذاره بعد بعضیا بیان بی ظرفیت بازی! گفتم خودم بگم یوقت کسی نگه.
    اوضاع بی عدالتی چی میشه؟؟ زمانی که مسئولینش داد عدالت دادن تو جامعه بی عدالتی بازم بود وقتی مسئولین از طرف سردمداران بی عدالتی حمایت بشن چی میشه دیگه؟ مثلاً کسانی که مبنای توسعه رو له شدن بعضی از طبقات دونستن کسانی که به قول آقای قزوه توله های آقازاده هان و اهل ریخت و پاش کسانی که عدالت سیاسی و فرهنگی هم زمانشون نبود…. حالا باید به قول ایشون بوق زد یا نه به قول شما زدشون؟
    البته لابد شاعران بوق میزنند و علمای تعلیم و تربیت تو گوشی… ادیبان دانشگاهی هم( ) هیچی من کلاً قصد و غرضی از حرفام ندارم.

  7. از ميدونم به نميدونم :
    1- ما هم برا تنوع اين اسمو گذاشتيم
    2- اگر منظور از بي ظرفيت منم كه تا الان كسي بهم اينو نگفته بود منم نظرم را گفتم كجاش بي ظرفيت بازي بود؟؟
    3- يه موقع آشنا در اومديم اينطوري كه حرف بزنيم شرمنده هم ميشيم
    4- قرار شد شما زود قضاوت نكني زودم جوش نياري دوباره روابط تيره ميشه ها
    5- برا سلامتي آقاي دكتر صلوات

  8. اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمّد وَعَجّل فَرَجَهُم
    عجججججججججججججججججججججججججججججب!!!!!!!!!
    من با خودم بودم فکر کنم اینجا تنها کسی که بازی درآورد و انداخت تو شوخی من بودم من با کسی کاری نداشتم مگه بی کارم؟ سوژه کم دارم؟ آخرم که گفتم:”خودم بگم یوقت کسی نگه”
    همون اول “می دونم” رو شناختم از لحن و آدرسی که گذاشتید فکر نمیکنم انقدر راحت با بزرگتر از خودم توهین آمیز حرف بزنم البته اگه کسی بد حرف بزنه منم بد حرف میزنما گفته باشم من خوشم نمیاد شروع کننده باشم.
    مورد4 با توضیحات بنده بی مورد می شه و نیازی به توضیحیدن نداره.

  9. در حضور دوستان قدیم و جدید و استاد میگم: وقتی این جا مینویسم نهایت تلاشمو میکنم که با کسی درگیر نشم، توهین به مخاطبین این وب نکنم و با کسی بحثم نشه اکثراً اگه از شعر و ادبیات حرفی باشه حرف میزنم و از مسائل سیاسی و آسیبهای جامعه. من اینجا اگه حرف بزنم مخاطبم آقای دکتر هستند و هر کی بد برداشت نمیکنه حداقل با کسی نمیبحثم به خدا نمیبحثم خیلیا شاهد بودید سر یه سریال تلخ بحثیدن چی شد؟! هیچ وقت از بحث خوشم نمیاد و از حاشیه هیچ وقت بحث الکی با من نکنید دو بار تذکر داده بودم اما جدی نگرفته بودید قرار گذاشته بودم بار سوم اینجا این درخواست رو بگم. اصلاً هم بحثی شما من نیستم که یکی دیگه بود بفرمایید پیداش کنید باهاش ببحثید اما لطفاً با من نبحثید من بی ظرفیت تر از این حرفام.
    از توصیه تون که تو وبلاگم برا معرفی مشاور خوب دادید هم ممنون.
    .
    (لطفاً اگه صلاح نبود و این نظر هم دردسر و بحث میاره تأیید نکنید لطفاً من اصلاً حوصله این بازیا رو ندارم. باشه؟؟)

  10. الله اکبر…الله اکبر…الله اکبر…الله اکبر…
    .
    چه خبره که خودمونو از مردم جدا میکنیم و شروع به شعار دادن میکنیم؟!
    از افرادی که همه رو به صبر میخونن و تو دانشگاه طبق چیزی که بود باهاشون “انسان” در اسلام تدریس میشه بعیده!!!
    من به خودم حق میدم که خیلی بیشتر خیلیا شاکی باشم اما ارزش و کرامت انسان ها چی میشه؟؟ گاهی افراد جوری رفتار میکنن که مصداق کالانعام بل هم اضل میشن اما تا حالا کدوم یک از معصومین ما راه افتادن تو کوچه و به بل هم اضل های جامعه شون “خر و گاو” گفتن؟؟ نقد و افشاگری بوده مثلاً امام حسین امام علی امام حسن امام سجاد امام رضا و بقیه ائمه علیهم السلام سعی در افشاگری و هدایت داشتن اما تو آثاری که به جا مونده این الفاظ نیس. قرآنم نگفته پاشید راه بیفتید به هر کی مصداق این عبارت منه بگید گاو! افشاگری، حقگویی و هدایت جامعه به سمت درست اینه راهش؟؟ مگه معنی کلمه شیعه غیر از پیروی از معصومینه؟؟ پیامبر با رفتارش و به عیادت یکی از مخالفان یهودی خودش رفتن جوری رفتار کرد که آخرالامر مسلمون شد بابا اسلام با محبت رشیه کرد جهاد درون جامعه خودی با نرمی انجام میشه.

  11. حالا خوبه خودتون میگید “شعار “.
    به نظر شما انسان کریم یعنی انسانی که بی عدالتی ببینه و سکوت کنه؟
    شک نکن آقای دکتر همه ی اون راههایی که نام بردی از افشاگری بگیر تا محبت ونرم خویی و …که روش ائمه بوده
    همه رو انجام داده ولی جواب نداده که حالا میخوان ….
    (نیازی نیست دکتر شخصا این کار انجام بدن امر بفرمایند ما خودمون…)
    قبول کن “بعضی ” چشمایی که روی عدالت و عدالت خواهی بسته شده فقط با زدن یه سیلی باز میشه نه با پاشیدن آب و نرم خویی.
    بزرگوار
    مخالف یهودی کجا ومخالف هم کیش کجا.
    تفاوت از زمین تا ….

  12. اتفاقاچون ائمه نیستند میتونند راههای دیگه رو هم برگزینند.
    از چی نگرانی؟
    برای دکتر نگرانی یا برای کسی که میخواد نوازش بشه؟
    ازاینکه کنارشون بزنن یا خونه نشینشون کنن نگرانی؟
    سوال :
    اگه ببینی کسی یه پست کلیدی داره. بی عدالتی میکنه یا چشمشو روی بی عدالتی میبنده یا حتی عدالت دور میزنه و تو هم جایگاهی داری که اکثرا حرفت می شنوند و دیده میشی چه کار میکنی؟
    فرض میکنیم همه اون راه های نرمی رو هم که گفتی انجام دادی و نتیجه نگرفتی.
    چه راهی پیشنهاد می کنی؟
    چه راهی برای “جهاد درون جامعه خودی ” داری؟

  13. سلام ببخشید من اونوقت یادم رفت سلام کنم خب ما فی مشکل ماهی رو هر وقت از آب بگیری… می میره بگذریم
    من فقط حرفم رو الفاظ بود
    ائمه هم شنیده میشدند اصلاً ترس عوامل ظلم زمان ائمه از همین شنیده شدن و نفوذ در قلهایی بود که ائمه داشتند نه من با حفظ کرامت انسانی مینوشتم افشاگری میکردم دستشونو رو میکردم میزدمشون… کاری که الانم میکنم. ما شیعه ایم و شیعه یعنی پیرو و اخلاق هم چیز نسبی نیست که بگیم بنا به مقتضیات زمان تغییر میکنه. ما دوتامون یه چیز میگیم نمیدونم چرا فکر میکنین از عده ای که کارشون جز ظلم و دزدی حق دیگرانه در عرصه های مختلف دارم حمایت میکنم نه فقط از الفاظ جا خوردم
    من اگه شنیده بشم قیام میکنم به هر شکلی با کلام با کارم با هر چیزی. تا اینجا با هم یک صداییم بازم میگم حرف من فقط سر الفاظه خب اگه این الفاظ رو به کار ببرن اونم کسانی که شنیده میشن اینا جا میفته و آیا این، به وجود اومدن یه جریان انحرافی در اخلاق نیست؟ دکتر دانشجویان، دوستان، آشنایان و نزدیکانی دارند که شدیداً چشم دوختند ببینن ایشون چطور میگن و چطور رفتار میکنن پس مسلماً الفاظی مثل نام حیوانات باعث رواج در سطح جامعه میشه. نمیشه؟ بازم به سؤالتون جوب میدم: بنده در این شرایط قیام میکنم و افشاگری اونم مناسب آنچه در دین آمده و به عنوان یک شخص پیرو ولایت به رهبرم نگاه میکنم. البته گاهی مصالحی از جمله وحدت و جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد باعث میشه رهبری صراحتاً در مورد متخلفین و خائنین چیزی نفرمایند شاید برای ما این مصلحت اندیشی ها زیاد هم لازم نباشه چون نقطه پرگار نظام نیستیم اما در انتخابا الفاظ چطور باید باشیم؟ اصلاً من این همه سرگذشت خوندم این همه کتب عرفانی و… اینطوری نبوده. خواستید بی عدالتی رو بزنید من اولین نفر خواهم بود اینم ثابت کردم اما…

  14. همیشه برا آرامش دادن به هم میگیم: اونی که به ما رسید بدتر و سخت تر از اونی که به معصومین رسید نبوده! دکتر من از شما هم اینو شنیدم
    البته که صبر ممدوح و مذموم داریم طبق روایات ائمه اگه یار صادق به اندازه کافی داشتند قیام میکردند وقتی نداشتن جور دیگه پته ظلم و جور رو میریختن رو آب حضرت علی 25 سال خونه نشین شدن تو اون مدت پاشدن برن بزنن تو گوش قاصبان حکومت و بگن یه مشت خر و گاو گم شید برید اونور جای منه اینجا؟ حضرت علی از این حرفا نزدن ایشون برا کمک به رشد جامعه حتی به حکومت اونا کمک میکردن. صبر ایشون مذوم بوده یا نه چون با حفظ کرامت انسانی سعی در جامعه سازی داشتند صبرشون ممدوح بوده؟؟
    حالا منم سؤال:
    صبر شما از چه چیز یا چیزهایی تموم شده؟

  15. سلام علیکم
    سلام از ماست.
    جانا سخن از زبان ما می گویی.(در مورد بعضی حرفا)
    بزرگوار آموزه های دینی از اعتدال میگن .اگه قرار باشه همش رئوف باشیم و با محبت
    میشه همین که “بعضیا”احساس خطر نمی کنن هر طور که خواستن ….
    چون میدونن زیاد زیاد که باهاشون برخورد بشه فقط می شنون که :جانم نکن…
    عاقبت داره…آخرتت نفروش و …
    معمولا مرسوم و “رایج”که خیلی از صفات آدمی رو به ویژگی های خاص بعضی حیوانات تشبیه می کنن مثلا:فلانی مثل ” پروانه ” دورش میگرده یا فلانی مثل …کار میکنه و یا…
    با نگرانیتون هم از ایجاد جریان انحرافی موافق نیستم.اطرافیان و مخاطبین دکتر هم لزوما با ویژگی های اخلاقی ایشون آشنا هستن پس جای نگرانی نیست.
    لازم نیست کسی بفرستیم اون ور.ما سر جامون هستیم یه کشور اسلامی که الگوش همون امام مظلومه و رهبری که حاضریم جونمون براشون فدا کنیم.این “بعضیا” اقلیت هستن اما متاسفانه …باید حساسیت مون زیاد بشه… نه با حرف که جواب نمیده با قاطعیت .نه فقط آقای دکتر بلکه همه دکترها و …من امیدوارم که این گونه خواهد شد.ان شاءالله.
    و در آخر
    تا حالا باید از حرفام فهمیده باشید که صبرم از چی تمام شده.
    موید باشید.

  16. پس چرا خودتون از نقطه چین استفاده میکنین؟؟؟
    خب زشتن دیگه که نقطه چین میکنین
    پروانه و خیلی از تشبیها که قنشگن طوری نیست.
    چرا اونوقت تا حالا فهمیدم همینطوری نوشتم
    اگه فقط حرف نباشه که خیلی هم خوبه اما خوب بود آقای دکتر مصادیق ایستادن علیه بداخلاقیای جامعه رو میفرمودند
    شما هم موفق باشید
    ………………………..
    آقای دکتر
    نمیشه اون پست که گفتم بذارید؟؟
    خب باشه
    یاعلی

  17. خیلی واضح و روشنه اونجا لازم بوده عین کلمه “گاو” برای بیان منظورنوشته بشه اما اینجا لازم نبود.
    حساس نشو.
    دقت کردین سکوت دکتر طولانی شده!

  18. وقتی این بحث ها پیش آمد تصمیمم بر این شد که تا جایی که میتوانم در متون حدیث و سیره بگردم تک و تنها هم که حالا حالاها به نتیجه نمیرسیدم این شد که از تعدادی از نزدیکان دوستان جان بر کف حوزوی و دانشگاهی کمک خواستم در بررسی متون با این مضمون که لطفاً بگردید دنبال اینکه یه جایی معصومین در مورد نفهمای جامعه و خائنین نام حیوانات رو برده باشند. میخوام بدونم یه تحقیق درسیه! هر کسی هم به یه متن مسلط تر بود و شک من به نهج البلاغه بسیار زیاد چون این کتاب اوج صنایع ادبی و فصاحت و بلاغت است لذا از دوستی که تسلط بیشتری بر نهج البلاغه داشت خواستم دقیقتر از بقیه تو اون بگرده و خودمم مشغول گشتن شدم نتیجه ای که حاصل شد این بود:
    در نهج البلاغه از باب تمثیلی که حاکی که فصاحت و بلاغت کلام گوینده، باطن افراد و سطح مخاطبین است به نام برخی حیوانات مثل کفتار، شتر، عقرب، مار و… اشاره شده. در کلام حضرت آقا هم “روباه” هست که فقط اشاره به سیاستمداران فریبکار انگلیسه. در محاورره این الفاظ از باب تمثیل است اما گاهی برخی این تمثیل ها را به شکل فحش به فردی میگویند که نه تمثیل است و نه تشبیه عملی به رفتار غریزی حیوانی.
    خب مطمئناً دکتر هم قصد تمثیل و تشبیه نفهمی بعضی صاحب منصبان به بی درکی گاو رو داشتند چون از بعضی لحاظای دیگه که حساب کنیم تشبیه صحیح نیست چون که گاو سودهایی داره اما اونا جز ضرر چیزی ندارند.
    آقای دکتر! من اصلاً یادم نمیاد این دو روز چیزی گفته باشم و کلامی از سخنان شما رو نقد کرده باشم شما چیزی یادتون میاد؟ من چیزی گفتم؟ کسی چیزی شنید؟؟؟

  19. اون بنده خدا(صبوری که…) گفت که جای نگرانی نیست.
    دکتر کارش حرف نداره.
    دکتر تا آخر راه باهاتون هستیم.
    خدا یا یار و نگهدارتون باشه.

  20. اون ” بعضیا ” بخونن:
    به خدا پناه ببرید از :
    برانگیختگی و طغیان آزمندی و شدت و تندی خشم و چیرگی حسد و ضعف و ناتوانی شکیبایی و بد خویی و اخلاق زشت و پیروی هوس وسرپیچی از هدایت وخواب غفلت
    و برگزیدن باطل به جای حق و بر گناه پای فشردن و کوچک شمردن معصیت و بزرگ دانستن طاعت و فقیران را خوار شمردن و نیازمندان را تحقیر کردن ودر حق زیر دستان کوتاهی کردن و…
    پناه ببرید به خدا از اینکه:
    پشتیبان ستمگری باشید یا ستمدیده ای را تنها بگذاریدو…
    پناه ببرید به خدا از این که :
    بی عدالتی می کنید یا بر بی عدالتی چشم پوشی می کنید و…
    وای بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *