خرگوش اصرار داشت که دویدن جزء برنامه درسی باشد.
پرنده معتقد بود که باید پرواز نیز گنجانده شود.
ماهی هم به آموزش شنا معتقد بود.
سنجاب اصرار داشت که بالا رفتن از درخت نیز باید در زمره آموزش‌های مدرسه قرار بگیرد.
شورای مدرسه با رعایت همه پیشنهادات دفترچه راهنمای تحصیلی مدرسه را تهیه نمود و بعد قرار شد که همه حیوانات درس‌ها را یاد بگیرند.
خرگوش در دویدن نمره بیست گرفت، اما بالا رفتن از درخت برایش دشوار بودمرتب از پشت به زمین می‌خورد. دیری نگذشت که در اثر یکی از این سقوط‌ها مغزش آسیب دید و قدرت دویدن را هم از دست داد. حالا به جای نمره بیست، نمره ده می‌گرفت و در بالا رفتن از درخت هم نمره اش از حد صفر بالاتر نمی‌رفت.
پرنده در پرواز عالی بود، اما نوبت به دویدن روی زمین که می‌رسید نمره خوبی نمی‌گرفت مرتب صفر می‌گرفت. صعود عمودی از تنه و شاخه و برگ درختها هم برایش سخت بود.
جالب اینجاست که تنها مارماهی کند ذهن و عقب افتاده بود که می‌توانست درس‌های مدرسه را تا حدودی انجام دهد و با نمره ضعیف بالا رود.
البته مسئولان مدرسه از این خوشحال بودند که همه دانش آموزان همه دروس را می‌خوانند.
عده‌ای هستند که می کوشند یک الگوی مشخص بر مردم تحمیل کنندآنان ماشین می‌خواهند نه انسان اما خدا هر فردی را منحصر به فرد می‌آفریند
زندگي شگفت انگيز است یاد بگیرید که چگونه زندگي کنيد

3 thoughts on “زیبایی زندگی ما!!

  1. سلام
    بلاخره هر چیزی چاره خودشا داره
    کافی است کمی هوشیارتر بود
    راه موفقیت هر کسی توسط خود او ساخته خواهد شد و مشکل ادما اینه که دل به دیگران می بندند
    در مورد مدرسه و نظام تربیتی هم متاسفانه اموزش و پرورش رسمی چیزی جزء خرابکاری نداره اگر جایی اتفاقی افتاده به خاطر مسایل دیگری است که اونم بعضیا با وقاحت و بی شرمی به خودشون نسبت میدن. در مجموع مارماهی های کند ذهن همه جا هستند

  2. ” البته مسئولان مدرسه از این خوشحال بودند که همه دانش آموزان همه دروس را می‌خوانند.”!!!!!!!!!
    حقيقتش همينه كه همه دانش آموزان همه درس ها را ميخوانند اما عده كمي درس ها را ميفهمند اين بزرگترين معضل فعلي مدارس ماست و هسچ كس هم ظاهرا هيچ راه حلي براش نداره راه حل هايي هم اگر باشند چون در اقليت اند بها داده نميشن

    ( متن جالبي بود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *