شكي نيست كه طراحي، يكي از مهم‌ترين عناصر هر كار عقلاني است و اگر معلمان بخواهند كار آموزشي آنان موثر و شايسته باشد، بايد در طراحي‌هاي خود دقت نظر به خرج دهند. معمولاٌ معلمان مسووليت اوليه‌ي طراحي و اجراي كار آموزشي را بر عهده دارند. آن‌ها برنامه‌هايي را آماده مي‌كنند كه در سازمان‌دهي و ارايه درس‌هاي روزانه‌شان به آن‌ها كمك مي‌كند. البته با عنايت به اين‌كه برنامه‌هاي متنوعي وجود دارد به تبع هيچ كس نمي‌تواند ادعا كند كه بهترين برنامه‌ريزي را براي دست‌يابي به اهداف يك درس تهيه كرده است، زيرا اصولاً بهترين راه وجود ندارد. در واقع معلمان با برنامه‌ريزي محتوا يا روشي را انتخاب مي‌نمايند كه به دانش‌آموزان در رسيدن به اهداف يادگيري از پيش تعريف شده كمك  مي‌كند.

دیدگاه درباره “طراحي ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *