به دنبال هر هدف آموزشي، چندين نتيجه به دست مي‌آيد كه نشان مي‌دهد كه چه رفتارهاي مشخص و ويژه‌اي از فراگيران بايد سر بزند تا نشان دهد كه اهداف آموزشي به صورت رضايت‌بخش كسب شده است يا نه. البته راه‌هاي زيادي براي دست يابي به هر هدف وجود دارد و هيچ كدام از اين راه‌ها نمي‌تواند به عنوان بهترين روش تلقي شود, بلكه آن چه مهم است يادگيري در حد تسلط است. بنابراين معلم بايد تنها نتايج كافي يادگيري (در يك سطح مناسب) را كه قابل استدلال هستند، وارد برنامه‌ريزي نمايد.نتايج خاص، با افعالي بيان مي‌شوند كه به صورت فعال مشخص مي‌كنند كه دانش‌آموزان چه كاري انجام خواهند داد. آن‌ها همان افعالي هستند كه براي بيان اهداف رفتاري  مورد استفاده قرار مي گيرند (بيان رفتار قابل مشاهده).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *