خوب قضیه از یه نوشته در مورد ناامیدی و امید شروع شد .
ولی خوبیش اینه خیلی از دوستان در هر حالتی تماشاچی هستن!
مطلبی که در این زمینه خیلی مهمه این که ما معمولا از ادمهای اثرگذار و هستیدار خوشمون می اد
آیا این مساله حد و مرزی داره؟
یعنی سطح این اثرگذاری تا چه حد باشه ما را جذب می کند به بیان دیگر استانه پایین و بالا داره یا خیر اگه داره چگونه؟
نکته بعدی که خیلی مهمه این که این تاثیرگذاری اکتسابیه یا ذاتیه یعنی ادمهایی که اینجورین یاد نگرفتن بلکه سرشتشون اینجوریه؟
وقتتون به خير
استاد سوالاتون داره سخت ميشه ……اما همچنان هستيم
من راستش متوجه منظور شما در موردسوال اخري نشدم يعني تاثير گذارها تاثير گذاريشون اكتسابيه يا ذاتي ويا منظورتون كسايي كه از اينا تاثير ميگيرن ……برام مبهمه
يه نكته ديگه بگم كه “اميد ” و ” اميدواري “اونقدر واژه هاي قشنگين كه حتي تيتر و عنوانشونم هيجان بر انگيزه درسته خيليا به قول شما فقط تماشا چي ممكنه باشن اما همينم جزءهيجانه پس در كل موضوعتون عاليه
سلام
منظور من افرادی که تاثیر گذار هستند بود
می خواین تا اخر موضوعاتمون امید بمونه
یا یه امیدم به هر موضوعی اضافه کنیم
هيچكدوم
هر چيزي به اندازه و به وقتش مزه ميده فعلا اين مزه ميده بعدا هم خدا بزرگه
در ضمن استاد يه 500 تا سوالم برا خود من پيش اومده فعلا جاش نيست بپرسم چون از بحث ممكنه فاصله بگيريم هر چند در همين رابطه اس اگه دعوامون نمكنيد كه داريد نظريه پردازي ميكنيد و وقت مناسبش رسيد بفرماييد تا بپرسم (در ضمن اون جواب بالاييه تون برام جالب بود چون خوب زدين تو برجك ما)
بپرسین
من هم بلد بودم جواب میدم
سلام مجدد
شايد منطقيش اين باشه كه حدو مرزي داشته باشه چون بالاخرهيچ آدمي كمال مطلق نيست و چون هر ادمي جايزالخطاست در اين رابطه هم ممكنه مابا همونايي كه ازشون تاثير مثبت گرفتيم جاهايي فاصله داشته باشيم البته اين فاصله شايد چندان چشمگير نباشه اما در هر حال فاصله ، فاصله اس به نظر من شايد بشه گفت چيزي كه اين حد و مرز را تعيين ميكنه ميزان فاصله ما با اون ادم تاثير گذار در ارزشهايي كه برا ما مهمند باشه ممكنه ما با اون ادم در اصول كلي فاصله نداشته باشيم و در اين رابطه حد و مرز برامون معني نده اما در جزييات احتمال فاصله داشتن و تعيين حدو مرز يه چيز طبيعيه
در مورد اكتسابي يا ذاتي بودن ويژگي اين ادما از نظر من هر دو عامل دخيلند اما چيزي كه واقعيت داره اينه كه ذات ادما خيلي خيلي مهمه تا چند درصد م باشه ذات ثاثيرش بيشتره اما به شرطي كه ادمي كه ذاتا اين ويژگي را داره تونسته باشه در طول زمان با كسب علم و دانش و اگاهي و تقويت روحي و قلبي و معرفت اين را رشد و پرورش بده به طوريكه بتونه از اين سرمايه به نفع ديگران به خوبي و به وقتش استفاده كنه (برا مثال ما خيلي از معلمان و اساتيد را سراغ داريم كه بنا به شغلشون اموزشهايي برا تدريس ديدند اما با وجود اون همه اموزش و معلومات نميتونن تاثير گذاران موثري باشندكلي اطلاعات دارن اما ارتباطه برقرار نميشه )
يهو يادم افتاد به بحث جذبه حسن و احسان و فكر ميكنم اين فقط خاص يك معلم نيست در مورد خيلي از كساني كه باهاشون مراوده داريم ميتونه صدق كنه
نه منکه نتونستم تماشاچی بمونم.
حدومرز داشتن تأثیرپذیری بستگی سطح آدم تأثیرگذار داره اگه اون تاثیرگذار1آدم بزرگ و1انسان کامل باشه حدومرز نداره امااگه 1انسان رشدیافته معمولی باشه دارای ابعادشخصیتی زیادیه که ممکنه تو بعضیش خیلی عالی وتوبعضیش خوب یامتوسط باشه وماییکه تأثیرمیگیریم چون انسانیم وانسان هم کمال طلبه تواین قسم ویژگیاکه میبینیم طرفمون رشدکافی نکرده میریم دنبال قله ای در اون ویژگی.
واما سؤال بعدی: بیشتر به سرشت آدما برمیگرده وویژگیهای اکتسابی بیشتر جنبه کامل کنندگی دارن. من تو دوستام آدم موفق خیلی سراغ دارم اما زیاد برام موفقیتشون صرفا مهم نیست شخصیت ذاتی امید دهنده وآرامش بخش یکیشون فقط منو شیفته خودش کرده حیف که فاصله شخصیتمون زیاده!
البته این1نظر شخصیه نه علمی
خوبه
حالا به نظر خودتون اینکه نمی تونید تماشاچی بمونید چه نوع ویژگی هست
اون نظر شخصی با علمی خیلی فرق نمی کنه (صرف نظر از تعریف علم و اختلاف دیدگاه های موجود)
خیلی از نظرات علمی هم علمی نیستن
و خیلی از نظرات شخصی هم علمی هستن
این اولاویژگی ذاتی منه.اینکه همیشه1حرفی برا گفتن دارم با اینکه نه تجربشو دارم نه تخصص ترجیح میدم تو یادگیری خودم فعال باشم. شاید کنجکاوی یاخوشبینانش برگرده به اینکه دوست ندارم بی اثر یا هستی ندار باشم!
سلام چون از نا امیدی شروع شد فکر می کنم خوبه این مطلب و یا انتقاد رو اینجا مطرح کنم:
چرا تو دانشگاه استادا با دانشجوها بد برخورد میکنن؟ چرا دانشجو تا میاد یه نقدی یه چیزی بگه خلاف حرفی که یه قله تو اون رشته زده استادا بهش خیلی بد جور می گن فلانی تو این مسئله قله ست توی جدید الورود می خوای بهش گیر بدی؟!
و ترجیح می دن دانشجو فقط مستمع باشه و اگرم تحقیق(مشق یا تکلیف بهتره) می نویسه باید رو نویسی حرف دیگران باشه و این گرفتن خلاقیت و امید به رشد از دانشجوست.
بنده خدا بچه با کلی امید میاد دانشگاه اما حق حرف زدن مخالف قله های رشتشو نداره. این تو رشته ای مثل روانشناسی یا علوم اجتماعی و فلسفه خیلی به چشم می خوره که واقعاً خیلی اثر بد داره و تو رشته هایی مثل ادبیات فارسی هم هست مثلاً دانشجو میگه این بیت رو اگه فلان شاعر ممتاز اینطوری میگفت بهتر نبود؟ یا این نسخه به نظر با این دلایل صحیح تره اونوقت یه استادی با مرتبه علمی حتی استاد تمامی میگه می دونی داری در مورد کی اینطوری صحبت میکنی تو در حد این حرفا نیستی! اونوقت تمامی امیدهای علمی از دست میره استاده می تونه بگه بله امکانش هست شما برو تحقیق کن مطالعه کن و به عنوان کار تحقیقی بهش برس که چی درسته البته اشتباه نشه همه استادا اینطوری برخورد نمیکنن بعضیا ملایم تر میگن تو در حد این حرفا نیستی و یکی دوتا هم ممکنه تو یه رشته باشن که سر کلاس نظر دانشجو رو هم بپرسن اما فقط می پرسن همینطوری. استادای علوم انسانی اکثراً یا غرب زده اند یا قله زده خودشون یه تاریخچه خوندن استاد شدن دانشجو رو هم مثل خودشون میکنن دانشجو هم میگه برم درس بخونم که چی وقتی اجازه حرف زدن ندارم؟ تو جامعه بیرون دانشگاه هم کسی کاری به کارش نداره چون مهارت نداره و خودشم نا امید و بی علاقه ست. این مسائل کی میخواد درست بشه خدا میدونه
اینه نتیجه بی اثر نبودن تو جامعه ما و هستی دار بودن.
خیلی بی ربط گفتم ببخشید.
سلام
خوب متاسفانه هست دیگه کاریش نمیشه کرد
البته شما لطف کردید از بعضی رشته ها نام بردید من فکر کنم کار به رشته نداره به سطح علمی و نگرش علمی اساتید بستگی داره
علم از طریق رقابت نظریه ها رشد می کنه لذا این حرف هر استاد که چون فلانی گفته پس دیگه نمیشه نقد یا اصلاح کرد یا نظر داد غیر علمیه
سلام
با اجازه يه چند تا سؤال از اون 500 تا سؤالم را خواستم بپرسم اما قبلش مراتب لذت خودم را از يكي دو جمله بيان شده اعلام ميكنم چون من معمولا عاشق جملات زيبا و به نوعي توام با پيامم و اما جمله ها:
“علم از طریق رقابت نظریه ها رشد می کنه ”
*******
“خیلی از نظرات علمی هم علمی نیستن
و خیلی از نظرات شخصی هم علمی هستن ”
*******
از اونجا كه شواهد و قرائن نشون ميده شركت كنندگان در اين مباحث شما متاسفانه يا خوشبختانه ظاهرا همه خانمند من جسارتا نه به خاطر اينكه نظر آقايون را بدونم به دلايل ديگه اين سوال را مي پرسم كه
تاثير گذاران زندگي خود شما چه كساني بوده اند و چه ويژگيهايي داشته اند؟
ثمراتي كه اين تاثيرات برا شخص شما داشته چيا بوده ؟
البته تمام سوالاتي كه تا الان شما مطرح فرمودين را دوست دارم جواب خود شما را هم مختصر بدونم (البته با وجود اينكه علاقمندم جواب شما را بدونم با اين وجود اصلا نه اصرار به جواب شما دارم نه اجبار اگر صلاح ميدونيد و دوست داريد جواب بفرماييد)
*****************
يه مطلب ديگه اينكه قبلا رو اين موضوع بحث شد كه در زمينه تاثير و الگو و…. مطلوب اينه كه دنبال آدمهاي بالاتر از خودمون باشيم شايد بد نباشه نظرات دوستان را بپرسيد كه اين “بالاتر “بدون از خودمون را در چي ميدونيم در واقع تعريف بالاتري اينجا چيه و چه ملاكهايي را شامل ميشه(مثلا سن-تحصيلات-مدرك- تجربه -اخلاق-ايمان و….خيلي از چيزهاي ديگه )
در همين رابطه ميشه پرسيد آيا اختلاف سني فرد با طرف تاثير گذارش اثري در ميزان تاثير گذاري داره يا نه؟ مثلا در سنين پايين چقدر و سنين نوجواني و جواني چقدر و بعد از اين سنين چقدر؟ اگر جوابها مثبته دليلش را در چي بايد جستجو كنيم ؟
در واقع يه براوردي هر كس بكنه ببينه تا حالا افراد تاثير گذار زندگيشون در هر مرحله اي از نظر سني با خودشون چقدر فاصله داشته اند
*****************
يه سؤال ديگه (ببخشيد اگه زيادي شد)…(البته جواب شما به اين سؤال هم اختياريه)
چي شد كه شما تصميم گرفتين همچين بحثي (كه واقعا هم كاربرديه )را بذارين برام سوال شد نهايتا شما به نتيجه خاصي قراره برسين؟ البته اين بحث شما برا شخص خود من نتايجي داشت كه از شما تشكر ميكنم
در ضمن من هم با تمام گلايه هاي 135 از شيوه برخورد اكثر اساتيد با دانشجوها كاملا موافقم واقعا خيليا شون ذوق كشند و از بابت مديونند
سلام من نمیتونم
این همه سئوالا جواب بدم حداقل یکی یکی می پرسیدید
من در هر دوره ای تحت تاثیر کسی بودم
به لحاظ معنوی (اگه باشه) پدر و پدر بزرگم
به لحاظ های دیگه شخصیتی مادرم
برخی از معلمان و اساتید
خوب حتما جاذبه هایی داشتند که ما را به خودشون حذب کردن
در مجموع وضع موجود ما تحت تاثیر همین فعل و انفعالات یا تعاملات با دیگرانه که نقش افراد اثرگذار در اون پر رنگ نمی تونم بشمارم ویژگیهای تک تک افرادا
در ضمن کلیه عبارات و اظهارت ما جالب و جذاب منتهی شما باید تغییراتی در خودتون ایجاد کنید
این جبران ضربات پنالتی قند و شکر که بازی برابر بشه
بنده نماینده تماشاچیام تماشاچیامیگن: خصوصا بخاطر سؤالا
ایول ایول آشنا رو ایول!
ببخشید اون بازیتون دوستانه بود پنالتی نداشت. خب اصولا داوری با منه
صبر کنید ببینم چند نفر به یه نفر؟
سلام
اون مطلب كه شما همه عبارات و اظهار نظراتتون جالبه با احترام بله اما اگه بخوام موشكافانه برم سراغش از پنالتي و اين حرفا رد ميشه بايد وارد اصطلاحات كشتي بشيم و من دلم نمياد چنين كاري بكنم حيف شماييد اما غلو نباشه اگه بخوام و اراده بكنم مطمئنم من برنده ام
اما حقيقتا استاد من يه چيز نقل قول كردم كه گفته شده بود اگه ضربه اي هم در اين رابطه زدم فورا پشت سرش تمهيدات پزشكيش را فراهم كردم چون من ذاتا مهربونم دل اين جور اذيتا را ندارم اونم برا استاد راهنمام كه ريش و قيچي دستشه بعد هم منهاي يه سري چيزا آدم بزرگواريه اما در عوض شما همچين استادانه ضربات محكم و آبدار زدين بدون هر گونه تمهيدات بعدي اما من هي ژست مقاوما را به خودم ميگيرم
از دل ما كه خبر ندارين
در ضمن در اين گير و دار خدا اين 135 را به كمك و حمايت من فرستاده باز م اگه نبود من مرده بودم دستش درد نكنه
***************
اون تغييراتيم كه فرمودين اگه بدونم كجا بايد بوجود بيارم حتما ميارم
**************
بعدشم اين همه ما يه هفتس نظرات كارشناسانه داديم از كار و زندگي و اينا افتاديم
با شور و شوق چها رتا سوال پرسيديم اينقده كلي و در لفافه جواب دادين كه نشد ته توي قضيه را در بيارم(اين مربوط به ويژگيهاي شخصيتي متولدين همون ماه تولد شماست !!!!!!!!)
دوباره خيلي طولاني شد
استاد در مورد قند و شكر نشون به اون نشون كه همون روز كه شما اينا تعريف كردين اتفاقا روز قبلش دندوناتون را نميدونم تراش مراشي چيزي داده بودين كه موضوع به همينم ربط داده شد
در كل …هيچي …تا همين حد بسه
ازوس تازاد بازا ايزي رزوزند مز بي زي خي زي يا زا لزه بز قي زي يزه سوزواوز لازا تزم شز دزم
مزم نوزون
ما که نفهمیدیم
سلام
جواب دادم دیگه چی تو لفافه جواب دادم.
کلی نوشتم
تازه جواب دو تا سئوالات
من با این همه ادعا هر دفعه دو تا سئوال می پرسم
اونوقت شما یهو ده سئوال طرح کردی همه را ذمی خوای جواب بگیری
اونم مفصل
انصافم خوب چیزی من یه سئوال ب÷رسم حداقل چهار نفر هستن تا یکی بیاد جواب بده نفری بعدی و همین طور ادامه دارد
تازه من باید همه کارای مهم خودما باید تعطیل کنم جوابای شما را بخونم جواب بدم تایید کنم و….
حالا هم جواب دادن اضافه شده دانشجوهاهم که انتظار دارن. خوب مجبورم مجمل بگم مختصر و مفید
سلام
جدي نگفتم استاد تاهمين حد ممنون خداييش با توجه به مشغلتون همينم لطف ميكنيد
شما هم جدي نگيريد توقعي ندارم
************
ترجمه جمله بالا
اين جمله به زبان شيرين زرگري بيان شده بود
هدف متعادل كردن ضربات وارده ناشي از پنالتي
واما جمله
“استاد با اين روند من بي خيال بقيه ي سوالاتم شدم ممنون”
دارم با خودم فكر ميكنم منظور شما از “ادعا ” با اون بحث (فعال با ادعا ) و (فعال بي ادعا ) فرق داره يا نه ؟ اما نه فكر نمكنم منظورشما ادعاي اون جوري باشه (وه از گير سه پيچ )
سلام ممنون از کم توقعیتون
من هیچ وقت هیچیا جدی نمی گیرم
در مجموع جدای از این قضیه کلا فکر کردن خوبه فکر کنید به تماشاچیان محترم هم همین توصیه را می کنم
فکر کنید حالا در مورد هر چی دوست دارید.
در ضمن خانمم بعضی وقتها سر می کشه تو سایت (البته به صورت سر زده و ناشناس) می گه خیلی به این دانشجوهات رو دادی مخصوصا خانما؟!!!؟
البته تماشاچی بودن هم بد نیست البته تماشاچیان حرفه ای نه تماشاگرنماها!!
در ضمن من به خانمتون هم کاملا حق میدم!!!
سلام
والا اگه قصد داشته باشيم مدام حرف بزنيم يا وقت شما را بگيريم اما خب ديگه حرف حرف مياره ايشااله كه حرفا حرفاي بيهوده نباشه چون اون موقع نميتونيم خودمون را ببخشيم
من خدمتتون عرض كردم ضربه فني هاي شما كجا و از ما كجا خداييش استعداد خوبي در اين خصوص دارين اما يه كمم رحم كنيد يه موقع طرف از شدت ضربهه اتفاقي براش نيفته اين ديگه از اون ضربه هاي مهلك بود!!!!!!
اون جمله آخرتون خييييييييييييييييييلي پيام داره
مهمتر از همه اينكه خانمها تيز بين و دقيق و حساسن( معمولا خوبه )
2- ما خيلي پررو شديم !!!!!!!!!
3-ما خيلي پررو بوديم !!!!!
4- قراره پررو بشيم !!!!!!
5-همه موارد
6- هيچكدام
7………
8………….
من به نوبه خودم سلام وعرض ادب خدمت ايشون دارم (هر موقع ناشناس به سايت سر زدن) بعد هم مراتب موافقتم را باهاشون اعلام ميكنم كار خوبي ميكنن اما يقين بدونن چنين چيزي نيست خوشبين باشين و نصف پر ليوان را ببينيد يه كم هم آقاي دكتر را نصيحت كنيد هر چي باشه خانما هنر تاثير گذاريشون برهمسرانشون توصيف ناشدنيه
يه روز به يارو گفتند چي شد معتاد شدي گفت رفيق بد البته زغال خوبم بي تاثير نبود
نقل پررويي خانما تو اين سايته درسته هدف اصلي بگو مگوهاي علمي و شبه علمي و به ندرت غير علمي بوده اما استاد خوبم بي تاثير نبوده
از تذكرتون ممنون
الهي كه زندگيتون هميشه شيرين باشه
سلام
خودش می بینه چرا من بهش بگم
تمام این گفتگوها و کامنتا و همه را می بینه
یواشکی یه وقتایی یه چیزایی هم می نویسه البته من می فهمم اما بقیه اهالی سایت فکر نکنم
استاد گرچه
اين ضربه آخريتون برا خانما مهلك بود و مثل مشت هايي بود كه تو دهان ابر قدرتها ميزنن تا ساكت بشن اما بزرگترين حسنش اين بود كه لااقل يه مرد از تماشاچي بودن دراومد و به حرف افتاد (مباركه )هميشه از اين كارا بكنيد اما نه به هر قيمتي
منم به دو نفر حق كاملا حق ميدم
اول به خانم شما به عنوان يك خانم
دوم به آقاي محمودي !!!!!!!!!به عنوان يك غير تماشاچي
سلام
لازم ديدم يه صحبت نسبتا جدي داشته باشم به قول اون دوستمون به جهت شفاف سازي
اميدوارم در طي اين مباحث اين احساس هم براي شما و هم ساير دوستان به وجود نيومده باشه كه حريم استاد شاگردي كمرنگ شده چون در مقامي نبودم كه بخوام چنين جسارتي بكنم هر چند بعضي از گپ و گفتگوها برميگرده به شيطنت هاي ذاتي كه كاريش نميشه كرد اما مطمئن باشيد اون مرز و حريم استاد و شاگرد همچنان به قوت خودش باقيه و اينهايي هم كه گفته شد را به حساب پر رويي نذارين شرايط شرايطي را به وجود آورد كه زيادي حاضر جوابي كنم از اين بابت ببخشيد اگر با صحبتام وارد حواشي شدم و يا احيانا ناخواسته بي ادبي شد جدن پوزش ميخوام
برقرارباشيد
سلام و شب خوش
اعتقاد من اینه که میزان این تاثیر گذاری به تاثیرپذیری ما وابسته است،به عبارت دیگه هر کسی با توجه به اندازه ظرف وجودی خودش میتونه از شخص یا اشخاصی توی زندگیش تاثیر بپذیره،هر فردی تو یه شرایط و محیط خاص و با اعتقادات خاصی رشد میکنه وبزرگ میشه، حالا هرکسی با توجه به حال و هوایی که توش پرورش پیدا کرده به یه سمت خاص کشیده میشه بنابراین به اعتقاد من این تاثیر گذاری حدومرز داره اما راجع به اینکه این تاثیر گذاری اکتسابی یا ذاتی باید بگم هردوشه و به صورت قطع و یقین نمیشه گفت صددرصد اینه و اون یکی نیست چون به شخصه شاهد این جریان بودم که یه شخص کاملا منفعل و خنثی چطور با تغییر دادن مسیر زندگیش تبدیل به یه آدم به قول شما هستی دار و تاثیر گذار شده.
سلام
میگم ما هم قصد تماشاچی شدن نداشتیما.ولی کشیدن شدن مان به این وادی نتیجه 2 چیز بود:
1-سوالا یه جورایی سختینگ شد
2-یه جاهایی اینقدر کل کل ها زیاد بود که ترجیح می دادیم اول ببینیم ته این قصه ها چی میشه…
بازم سلام
در مورد جواب سوالا
به نظرم این خود آدمه که حد و مرز تاثیر گذاری آدمای تاثیر گذار رو تو زندگیش مشخص میکنه؛اگه جایی دیگه از تغییر خسته بشه همون جا کات میکنه و حد و مرز میشه اینجا.اما برای کسی که نگاهش رو به جلوست شاید هیچ وقت حد و مرزی برای این تاثیر گیری پیدا نشه،چون همیشه دنبال رشد و یافتن نقطه ی بالاتره!
در مورد ذاتی یا اکتسابس بودن تاثیر گذاری هم بنظرم بیشتر اکتسابیه؛اگر چه که نمیشه ویژگی های شخصیتی افراد تاثیر گذار رو نادیده گرفت؛
سلام به اميد
قول ميديم ديگه كل كل نكنيم …ديگه بهونه تراشي نكن قشنگ بيا و نظر بده تو همين كل كل ها هم ميشه يه چيزي فهميد (من به عنوان گل سر سبد كل كل كن ها اينارا گفتم )
اين همه آقاي دكتر دارن تلاش ميكنن و از مذمت بي تفاوتي ميگن يكيش همينه كه اگه نظري داريم بگيم فوقش اينه كه اشتباه ميگيم هم استاد هم دوستان كمكمون ميكنن تا بفهميم درست ترش چيه
موفق باشين
سلام آشنایی که من البته با تو ناآشنام
چشم….
شما امر بفرمائید به روی چشم