اگر چه نتايج يادگيري ويژه، مشابه اهداف رفتاري هستند، ولي ضرورتاً يك موقعيت، عمل‌كرد و معيار را نشان نمي‌دهند. اگر كمي دقت كنيد مي فهميد كه چگونه اهداف مي‌توانند به شما در برنامه‌ريزي و سازمان‌دهي آموزشتان كمك كنند. بعضي مواقع دست‌‌يابي به اهداف، براي روشن‌سازي اين كه چگونه دانش‌آموزان به هدف كلي آموزش دست مي يابند و هم‌چنين به عنوان يك راهنما، براي ساخت گزينه‌هاي امتحان مفيد است كه بايد به آن توجه كنيد. به طور خلاصه، ارزش به وجود آمدن اهدافِ درازمدت و كوتاه‌مدت، در فراهم‌سازي مقصد و جهت آموزش شماست. دانش‌آموزان نياز دارند بدانند كه كجا مي‌روند و چرا مي‌روند. چندين راه براي گسترش اهداف وجود دارد براي معلمان مدرسه ابتدايي، احتمالاً مهارت‌ها كميت‌سنجي مقوله‌ها را بالا مي‌برد. در مدارس راهنمايي دانش، اولويت بيش‌تري دارد و در دبيرستان كه اكثر نتايج در حيطه‌ي درك و فهم است. نگرش‌هايي مثل تمايل به مشاركت و همكاري، توانايي لذت بردن از خواندن، موسيقي، تمايل به معوق گذاشتن قضاوت قبل از تشخيص حقايق مهم هستند و اندازه نتايج دانش و مهارت‌ها مهم نيستند. آن‌ها به توجه و پذيرش بيش‌تري نياز دارند. خواسته يا ناخواسته، آن‌ها احتمالاً بيش‌ترين توجه را در كلاس‌هاي پايين دريافت مي‌كنند، در حالي كه در دبيرستان توجه كمي كسب مي‌نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *