خانم فاطمه در پاسخ به بحث اهداف 1 نوشته اند:
سالهاست که در امر تعلیم تربیت متخصصان به بحث انتخاب درست هدف وبه روز وجهانی بودن آن وتوجه به دانش آموز و….می پردازند… باید گفت که حتی این اهداف تعیین هم شده ولی چرا اینکه به اجرا درنیامده ؟؟؟ می دانم برای چنین اهدافی نیاز به هموار کردن یکسری مسائل می باشد ولی باید گفت: که بحث اصلی همینجاست که در دسیابی به اهداف موفق نیستیم.چون هدف را فقط انتخاب کردن می دانیم با توجه به اینکه هدف شروع همزمان با انتخاب است.هدف عبارتند از انتخاب سطحی بالاتر از سطح امروز برای فردای خویش است وشروع همزمان با انتخاب به جهت دسیابی به آن سطح جدید است.اگر متخصصین تعلیم وتربیت ما از همان زمانی که به فکر اهداف بودند در همان دوره فعلی خود شروع به کار می کردند اکنون چنین بار سنگینی را متحمل نمی شدند . پس بهتر است که زمان را از دست ندهیم. وباید دید که آیا معلمان که موثر ترین در این راه هستند نیز مایل به انتخابی که هیچ تجربه ای از آن به عمل نیامده هستند یا نه؟
ضمن احترام به ديدگاه وي به زعم من بحث اهداف در قلمرو برنامه درسي است و با عنايت به سطوح برنامه درسي بحث اهداف در تمام سطوح قابل طرح مي باشد لذا ديدگاه نامبرده ضمن انكه موجه به نظر ميرسد اما به لحاظ طرح غير منطقي است همچنين در بحث تعليم و تربيت چهارده راجع به مهارتهاي معلمي صحبت شد كه بحث اهداف يا به عبارتي بهتر تدوين اهداف بخشي از مهارت معلم محسوب ميشود لذا بخش اخر پاسخ نيز غير منطقي مي نمايد