16 thoughts on “روز دانشجو، روز اندیشه و یادگیری بر تمام دانشجویان راستین مبارک

  1. سلام آقای دکتر. ممنونیم.

    *******************
    الهی
    ترم زندگیتون بی مشروطی، لحظه هاتون همیشه به شادی پاس،
    سایه حذف از زندگیتون به دور، معدل مهربانی تون ۲۰ باد
    روز ت مبارک دانشجو.

  2. شما اگه قرار باشه يه نكته ، يه خاطره يه توصيه و يا يه اشاره به دوران دانشجويي خودتون داشته باشيد ( هر مقطعي ) برا دانشجوهاتون چي انتخاب ميكنيد؟

    **********
    سوال كه سخت نيست استاد !

  3. سلام
    من توصیه ندارم
    اعتقادیم به توصیه نداشته و ندارم در عین حال نوشتن خاطره نیازمند تامل در خاطرات دور و نزدیک هستش با نگاهی به تاثیر الگویی ان حداقل به سرعت نمی تونم جواب بدم زمان می بره تا پاسخ جدی بنویسم
    به خصوص این روزا که مشکلات همین جوری از زمین و اسمان نازل میشه ما هم سپرا انداختیم چون کس دیگه ای ظاهرا کمانکشه

  4. توصیه بزرگی به دانشجوها
    «…يك توصيه‌ به دانشجوهاى عزيز اين است كه با اساتيد ارزشى و مكتبى ارتباطاتتان را مستحكم كنيد. امروز خوشبختانه در محيط دانشگاه، استادان ارزشى و مكتبى كم نيستند؛ ارتباطات را با اينها افزايش دهيد؛ با مراجع فكرى – چه فكر دينى، چه فكر سياسى، كه مورد اعتماد و اطمينان و سالم باشند – ارتباطات را افزايش دهيد. مطالعات فكرى را هم – همچنان كه من هميشه به دانشجويان عزيز سفارش كردم و ميكنم – تقويت كنيد….»

  5. توصیه از بزرگی به دانشجوها
    «…من به شما عرض بكنم؛ از جمله‌ى سخت‌ترين كارهائى كه عليه من و شما دارد انجام ميگيرد، اين است كه اميد را در ماها بميرانند. سعى كنيد اميد را زنده نگه داريد. هرچه ميتوانيد، شعله‌ى اميد را در دل خودتان و در دل مخاطبانتان زنده نگه داريد. با اميد است كه ميشود پيش رفت. اميد هم اميد بيجا نيست؛ اميدى است كه واقعيتها كاملاً ما را به درستى آن نويد ميدهد….»

  6. اینم توصیه:
    فرق شما جوان و دانشجو و صادق و پاکیزه دل با یک ادم سیاسی باید در همین باشد که حرفتان را صریح بزنید انچه را که میزنید از دل بزنید و اگر چنانچه معلوم شد اشتباه است سریع پس بگیرید راحت. این به نظر من یکی از بهترین شاخصه های دانشجویی است.1387/7/7

  7. سلام
    نميدونم تعبير شما از توصيه چي بود كه قاطعانه اعلام كرديد نه توصيه داريد نه بهش اعتقاد داريد( من كه ترسيدم !!! ) اما باور بفرماييد گاهي دانشجوها ، دانش آموزا و … با يه جمله ( به تعبير من يك توصيه ) از استادشون ، معلمشون كلي تاثير ميگيرن
    اين هم يك تعارض فلسفي !!!!
    شما اعتقاد نداريد
    اما دانشجو نياز داره

    *********
    توصيه هاي فوق قابل تامل بودن و قشنگ به خصوص اون كه درباره اميد بود

  8. سلام
    نه هر توصیه ای!!
    و نه هر زمانی
    و نه اینکه همیشه دنبال توصیه ای باشیم که به لفظ آید
    گاهی انگار توصیه خواستنمون شکل مصاحبه گرفتنه:” استاد محترم در پایان توصیه ای هم برای ما اگه دارید بگید!!”
    توصیه مفیدتر میتونه این شکلا رو داشته باشه:
    1؛ وقتی تو زمانی هستیم که به راهنمایی در مورد خاصی نیاز داریم ارائه بشه و اونوقت با آگاهی و میل و رغبت و خواست خودمون اون راهنمایی تو مورد خاص رو قبول کنیم. ضمناً توصیه کننده از هر نظر مورد پذیرش توصیه پذیر باشه. شنبه سر کلاس استاد محترم گوشیشو سایلنت نکرده بوده بعدم پا شد رفت جواب مفصل داد به تلفنش اونوق وقتی یه همکلاسیام تلفنش ویبره زنگ زد میگه: اصلاً موبایل روشن سر کلاس من نمیدونم یعنی چی؟؟ منم که اینوقتا حرص زیاد میخورم گفتم: رطب خورده منع رطب نمیکند!!!
    2؛ گاهی هم با الگو سازی افراد موفق و نگاه کردن و رفتارهایی که در موقعیتای خاص زندگیشون دارن میتونیم بدون اینکه توصیه لفظی بخوایم الگو بگیریم و طبق اصولی که قبول داریم رفتارمونو تصحیح کنیم.
    کلاً توصیه که شکل نصیحت خشک داشته باشه و فرمالیته باشه همون بهتر که نباشه.
    توصیه اخیر استاد به حالم میخورد و یه جورایی انگار تشویق به ثابت قدم بودن در راه خودمو داشت خب دیدم از ابعادی به مصداق حقیقی دانشجو نزدیکم اما…
    گاهی همه شرایط در اینکه توصیه ای خوب باشه هست اما مخاطب با اون همه رغبت به دریافت توصیه خودش غفلت میکنه اینجاست که میگه: ببخشید همش تقصیر منه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *