در 4 رای‌گیری، 270 نماینده اصلاً رأی نداده‌اند

 نحوه شرکت نمایندگان مجلس در رأی گیری‌های سومین روز بررسی طرح نظارت، نشان می دهد که در 4 رای گیری انجام شده، 270 نماینده اصلاً رأی نداده‌اند.

 
به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، (یکشنبه) به مدت 70 دقیقه، 6 پیشنهاد درباره طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند اما بدون هیچ مصوبه‌ای، ادامه رسیدگی به این طرح را به جلسات آتی پارلمان موکل کردند. 
 
تعداد نمایندگان شرکت کننده در رأی ‌گیری‌هایی که امروز در صحن علنی انجام شد، نسبت به تعداد حاضرین از عدد پایینی برخورد بود؛ به عنوان مثال در یکی از رأی گیری‌ها از 195 نماینده حاضر در صحن علنی 114 نفر در رای گیری شرکت کردند که بر این اساس 81 نماینده اصلاً در رای گیری انجام شده برای پیشنهادات مختلف درباره طرح نظارت مجلس بر نمایندگان اصلا شرکت نکردند. 
 
در 3 ر‌أی‌گیری ‌دیگر امروز 38، 76 و 75 نماینده در رای گیری‌ شرکت نکردند که بر این اساس به طور میانگین 67 نماینده اصلاً در رای گیر‌های امروز مجلس برای بررسی طرح نظارت بر نمایندگان به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های مجلس هشتم اصلاً شرکت نکردند. 
 
امروز سومین روز بررسی طرح نظارت مجلس بر نمایندگان بود و در جلسه قبلی وکلای ملت نیز به طور میانگین 53 نماینده اصلاً رأی نداده‌ بودند. 
 
تعداد نمایندگان حاضر در جلسه علنی امروز مجلس از 212 نماینده تجاوز نکرد؛ جلسه علنی امروز در ساعت 8:35 و با تاخیر 20 دقیقه‌ای و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد. 
 
مجلس شورای اسلامی هم اکنون 285 نماینده دارد که بر این اساس حدود 74 نماینده در جلسه علنی امروز مجلس امروز خانه ملت حضور نداشتند. 

11 thoughts on “اندر احوالات ما (با طعم سیاسی)

  1. سلام چه طعم خرمالویی!
    ترسیدید ایام را گرامی بدارید حرکت انتخاباتی بحساب آید اونوقت یه بارکی علنی تر حرکت مینمایید!
    اینا که اصلا کارت برا همم میزنن، بعضیاشونم همش دارن با نماینده های دولت و یا باهم در گوشی می صحبتن بیخیالی جل3! بعضیاشونم صندلی هاشون مشکل داره، بعضام سعی میکنن همیشه آروم باشن بیخیالی ملت. بعضیام که دنبال ائتلافن آخه میخوان به ملت خدمت کنن شنیدن میگن یه دست صدا نداره راستی این چی چیه ائتلاف اصولگراها به قولی وصولگراها تو انتخابات دهم علیه گروه انحرافی اصولگرا؟ 8، 8 ضربدر 8، 8 به اضافه 8 یا شایدم 7؟ چه خبر از اینا؟
    آخ که شرکت تو دوتا انتخابات گاهی چقد سخته اولیش البته سخت تر یکی شورای شهر یکیم مجلس!
    این مجلس مجلس بشو نیست تو هیچ دوره ایم درست نشده بازم به مجلس هفتم…
    امن کثرا جلسای مجلس رو از شبکه6 و فرهنگ دنبال میکنم (علاقه کنترل نشده س دیگه!) جالبه از اول مجلس هشتم کلی دایره لغات کنایه آمیز و … زیاد شده خدا خیرشان دهاد و بر دایره لغات ما بیفزاناد!

  2. با سلام خدمت آقای دکتر
    این یادداشت منو یاد خاطرات دبستان انداخت
    یادمه بچه مدرسه ای که بودیم روز اول مهر که مدرسه میرفتیم با خودمون کیف و کتاب نمیبردیم!!!!! تازه کلاس هم کلی غایب داشت!!!!! معلم روز اول اسمامون،شغل پدرمون و خیلی چیزای شاید بی مورد دیگه رو میپرسید و بعدش میگفت که برا هر درسی دفتر چند برگ باید بخریم………..
    تازه خیلی ها هم که سر کلاس بودن همین حرفای شاید بی مورد رو گوش هم نمیدادن و این رویه را بعضا تا آخر سال هم ادامه میدادن و جالب اینجاست که اگه کسی هم از همون اول میخواست کارش درست باشه و طالب درس بود مسخرش میکردن و بهش میگفتن……
    حالا جالب تر اینکه حالا میبینیم همون خیلی هایی که گفتم الان به لطف بابا ،دایی یا عمویی کار و بارشون گرفته و را به راه بهشون میگن مهندس مهندس و ……..
    البته بگم حرفایی که زدم مطلق نیستا!!!!!!!
    حالا هم شاید مجلسی ها هم حس اول مهری ها رو گرفتن و خواستن یاد خاطرات کنن
    انشالله در جلسه بعدی پارلمان همه ی مشکلات حل میشه و به نتیجه میرسه….
    تازه اینو یادم رفت بگم اونروزا روز اول مدرسه بعد از اون حرفایی که گفتم ،میزدن خیلی هم زود بچه ها رو تعطیل میکردن میگفتن برین خونه تا فردا

    آقای دکتر اصلا قصد جسارت نداشتما
    فقط خاطره بود

  3. سلام
    اما عوضش امسال میشه گفت بیشتردانش اموزهای مدارس ابتدایی
    حاضر بودن و مخصوصا کلاس اولی ها
    شاید بشه گفت کوچولو های ما که در مقاطع ابتدایی مشغولا
    وظیفه شناس تر از نماینده های کنونی هستند و حداقل خودشونو مکلف به انجام مشقاشون میدونند
    بنا بر این یا سن نمایندگی را باید بیاریم پایین تر
    (البته با پوزش از صنف دبستانی ها)
    یا نماینده های کنونی مجلس
    دوباره برگردن پشت میز ونیمکت های کلاس اول ،
    وعلی رغم میل باطنیمون بهتر که واسه این نماینده های کلاس اولی تنبیه و جریمه هایی هم بذاریم ومخصوصا تنبیه بدنی دوباره احیا بشه
    هم خوبه
    نترسید این تنبیه مختص نا کارامدها و تنبل هاست…

  4. سلام
    درویشی مستجاب الدعوه در بغداد پدید آمد.
    حجاج یوسف را خبر کردند .
    پس بخواندش .
    گفت: دعای خیری بر من کن.
    گفت: خدایا جانش را بستان.
    گفت: بهر خدا این چه دعاست؟
    گفت دعای خیرست تو را و جمله مسلمانان را!!!!!!!!!!!!!!
    کی میشه عمر این مجلس تموم بشه که کشتند خودشون و جملگی ما رو از ادعا؟؟؟!!!
    این یعنی مجلس اصولگرا!!! هر روز بهتر از دیروز
    هر دم از این باغ بری می رسد
    آخه شماها که پاکید بابا!!! از چی میترسید؟؟؟نکنه خبریه؟؟؟
    خوب البته ما نبایدم بد بین باشیما.بندگان خدا میگن خوب ما که خوردیم و گذشت.چرا ره خیرو برا بقیه ببندیم و ناله و نفرین اونا رو برای خودمون بخریم؟؟خواستن بیان قانون تصویب کنن.نخواستنم ملتو بازی بدن یه چهارسال و بعدشم آخر مجلس مثل ما یه سر و صدا بکنن و بگن خوب ما خواستیم ولی دیگه فرصت نشد!!!
    باز هم به جهت خوش بینی عرض میکنم اینا از بس تو فکر مردمن بعضی وقتا حضور فیزیکی ندارن که رفتن حوزه انتخابیه هاشون.خوب بندگون خدا این دفعه جسم شون بوده ولی روحشون رفته بوده حوزه ها و خلاصه نمیتونستن تا دغدغه دارن در مورد مشکلات مردم به چیز دیگه ای فکر کنن.علی الخصوص اینکه اون مسئله در مورد خودشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!باشه.
    راستی استاد
    میگم شما میخواین برین مجلس بپاین از گوشه موشه ها برید یهویی تنتون به تن این آدم چیزا نخوره خدای ناکرده ها(جسارت نشه.شوخی کردم.ما از بابت یکی خیالمون راحت باشه وجدانا شمائید فقط.)

  5. خواهش میکنم استاد
    اگه آدما هرجا که میرن یادشون باشه به دفتر حساب و کتاب شون و کمی تقوا داشته باشن و یادشون نره چی بودن و چی شدن و حواسشون باشه هرچی میز و صندلی بالاتر و با کلاس تر امتحان خدا سخت تر
    مطمئنا …
    شما که تا حالا امتحاناتونو خوب پاس کردین استاد
    ایشااله امتحانا بعدی تونم همین طوره
    امید که همان که هستید بمانید
    دعای خیر ما شاگردای درس خون و درس نخون
    حرف گوش کن و حرف گوش نکن
    شیطون و بی سر و صدا
    همیشه با شماست
    مطمئن باشید

  6. پیرو حرفای خانم کاظمی
    ایشالله این وظیفه شناسی کلاس اولی ها تا همیشه بمونه
    آقای دکتر گفتن خاطراتت مستدام دوباره یاد خاطره افتادم!!!!!!
    یادمه همون روزا یه معلم داشتیم که میگفت خیلی هاتون مثل بادمجون هستید،هر چی بزرگ تر میشید به درد نخور تر میشید
    این هم که خانم کاظمی گفتن سن نماینده ها کمتر بشه هم بد نیست!!!!!!چون فکر کنم این مجلسی ها دوباره از این قانون های مدرکی برا خودشون تصویب کننن که با مدرک ششم ابتدایی هم میشه نماینده مجلس شد
    آخه یه بار گفتن فوق لیسانس دیدن خیلی وضع خراب شد حالا میگن ابتدایی هم میشه!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. سلام
    غیر از دعا که کاری ازمون برنمیاد
    ولی ناامید هم نیستیم،ایشالله همش درست بشه و کسی تو این مرز و بوم ناراضی نباشه و همه برا رضای خدا کار کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *