انتخابات

1- بیایید با هم به روزی نو بیندیشیم.

2- خیلی فشار هست که دوباره بیام میدون، اما سدی وجود داره سدی خیلی محکم و جدی

۱۳۷ دیدگاه برای “ انتخابات”

  1. احمدی می گوید:

    در پاسخ به کاظمی که اشتیاق زائدالوصفی به دریافت جواب سئوالات خود دارد ؛ اشاره نمایم که چون این صفحه مربوط به آقای نوروزی است ، شرعا” درست نیست مطالبی که مربوط به ایشان نیست در آن درج شود لذا اگر سئوال معقول و منطقی هست به ایمیل من ارسال تا پاسخ آن داده شود. naki414@yahoo.com

  2. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام
    خوب اطلاعات خود را افزایش دهید
    عنوان سایت شخصی اینجانب از فلسفه تا نزدیکه
    مثل اینکه یکی به شما بگه چرا اسمتون نصر الله است یا به من بگه چرا اسمت رضاعلی است
    ما هم روزی که سایت را راه اندازی کردیم اسمشا گذاشتیم از فلسفه تا نزدیک (معانی و دلایل خودشا داشت).
    در مورد بیایید به روزی نو بیندیشیم شعار تبلیغاتی ما در دوره قبل بود
    و شماره 2 مربوط به زمانی که دوستان اصرار داشتند ما وارد انتخابات بشیم و ما احساس می کردیم موانعی وجود دارد
    امیدوارم ذهن شما روشن شده باشه و بدونید که اینا هیچ ربطی به فلسفه نداشت البته تو سایت ما مغلطه و سفسطه نیست.

  3. کاظمی می گوید:

    سلام
    اقای احمدی ببخشید شرع و حدود و شرعی را شما تعین میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    بهتر یک نگاهی به نظرات قبلی خودتون بندازید
    جالبه وقتی داشتید نظر شماره 51 و یا نظر شماره 64 را میذاشتید
    فکر رعایت حقوق شرعی دکتر نبودید
    یا زمانی که به خیال خودتون اومدید منبع مطلبی که من نوشته بودم را بیان کردید
    شاید مصلحتی شرعو قبول دارید تو نظر 51 که همش تعریف از خود تا جایی هم تبلیغ از خود بود
    خدایی نکرده اینجا شرعو فراموش نکرده باشید
    کل صحبتهای شما اینجا هست محور هیچ کدوم درمورد دکتر نیست
    فقط از ایشون نظر سنجی کردین برای چی ؟؟؟؟؟؟؟ خدا میدونه
    دکتر خودشون اراده و قدرت اختیار دارن از منو شما هم بهتر میدونن شرع چیه
    البته حق دارید فکر کنم از این مطلب هم اطلاعاتی ندارید
    دکتر رضا علی نوروزی دکترای فلسفه ی تعلیم و تربیت ((تعلیم و تربیت اسلامی ))
    هستن پس از من و شما بهتر میدونن شرع و حدود شرعی چیه
    اقای احمدی میدون بحث من و شما اینجاست توانایی جواب دادن دارید همین جا میشنویم…بسم الله …
    ایمیلتون باشه واسه دیگران …
    در نهایت نظر من همونه که گفتم شما دارید از زیر جواب دادن به سوالاتی که خودتون مطرح کردید فرار میکنید…سوابق و فعالیتهای ادمی مهمه اما مهم تر از اون اندیشه ای که در ذهنش میگذره
    شما میگید اطلاعاتی از سفسطه و مغلطه ندارید .. اما اشکارا دارید نشون میدید که مصداق بارز سفسطه و مغلطه و حتی حاشیه سازی هستید….

  4. احمدی می گوید:

    اگر تفسیر به رای نشود، میخواستم نظرت را راجع علت افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و سکه و تعبات آنرا تحلیل نمائی

  5. احمدی می گوید:

    سلام: دریا باش که اگر سنگی به سویت پرت نمودند، سنگ در تو غرف شود نه آنکه تو به تلاطم بیافتی . والسلام

  6. اميد می گوید:

    شاخص های نقد سازنده چیست؟
    در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات، در رسانه ها‌ گروهی شاهد اظهار نظرهای تند برخی از احزاب و گروه‌ها علیه یکدیگر هستیم. عده‌ای برای حزب و گروه خود خطوط قرمز هایی مشخص کرده‌اند و هر کسی را که تشخیص دهند وارد مجموعه خود و هر کسی را که تشخیص دهند مورد انتقاد و یا تخریب قرار می‌دهند.
    اکثر این احزاب و گروها بر لزوم پیروی از ولی فقیه و قانون اساسی متفق‌القول هستند. اما آیا تمام این احزاب پایبندی خود را بر این اصول به اثبات رسانده‌اند؟
    بدون شک یکی از دلایل برای اثبات این مدعا توجه و پیروی از فرامین رهبری بدون هیچ گونه افراط و تفریط است.
    شاید بتوان علت تعدد احزاب و جریانات مختلف در کشور را افراط و تفریط در سیاسیت گذاری ها و همچنین برداشت‌های شخصی از قوانین و سخنان مقام معظم رهبری دانست.
    تمامی کارشناسان بر این امر اتفاق نظر دارند که برای شناخت نخبه ممتاز از نخبه مردود می‌توان به اظهارات و عمل کرد او در مقابل با جریانات و موج‌های رسانه‌ای توسل جست.
    متأسفانه برخی از افراد در داخل که داری وجهه سیاسی و علمی در کشور هستند، گاهی اوقات اسیر برخی از موج های رسانه‌ای هدایت شده از سوی دشمنان غربی می‌شوند و در زیر چتر انتقاد به تخریب و له کردن چهره رقیب و یا جریان مخالف خود می‌پردازند و از رسانه‌ای شدن اظهارات خود هیچ ابایی ندارند.
    این افراد فارغ از اینکه مطلع باشند که سخنان آنان دقیقاً همان اهداف دشمن است، توسط برخی از رسانه،های دیگر تحریک می‌شوند و آگاه یا نآگاهانه در پازل دشمن نقشی را بازی می‌کنند.
    حال این سوال برای مخاطب به وجود می‌آید که از چه طریقی باید تفاوت انتقاد سازنده و تخریب را شناسایی کند؟
    بدون شک یکی از مهمتیرین شاخص های یک فرد با صلاحیت و قابل اعتماد، مسئله وحدت و تقوا در کلام و در عملکرد اشخاص است.
    از این رو برای روشن شدن این صفات و تفاوت نقد و تخریب به شاخص و کدهایی که مقام معظم رهبری در مقاطع زمانی مختلف و حساس، ایراد فرمودند اشاره ای می‌نمائیم:
    *اهانت و تخریب جزء رسوم زشت برخی از کشورهای غربی
    «آن کسانى هم که دستى در تبلیغات دارند، فضاى سیاسى کشور را آشفته نکنند؛ بدگویى از این، اهانت به آن، معارضه‌ى جناحهاى سیاسى با هم. مردم چه تقصیرى کرده‌اند که بایستى ذهن آنها به خاطر انگیزه‌هاى مختلف سیاسىِ اشخاص و گروهها و جناحها و مجموعه‌ها، آشفته و مغشوش شود. اینها بگذارند فضاى انتخابات سالم باشد. البته هرکس حق دارد از خود و نامزد انتخاباتى خود دفاع و حمایت کند؛ این مانعى ندارد. تبلیغات در حد متعارف و بدون اسراف و زیاده‌روى، خیلى خوب است؛ اما اهانت، تخریب و بدگویى – این‌کارهایى که جزو رسوم زشتِ بعضى از کشورهاى غربى است – را کنار بگذارند» (خطبه‌‌هاى نماز عید سعید فطر۰۲/۰۸/۸۵)
    * بعضى از این مطبوعاتى که امروز هستند، پایگاه‌هاى دشمنند
    «متأسّفانه امروز مى‏بینم همان دشمنى که به‏وسیله تبلیغات خود، همّتش این بود که افکار عمومى یک کشور را به سمتى متوجّه کند، به‏جاى رادیوها آمده در داخل کشور ما پایگاه زده است! بعضى از این مطبوعاتى که امروز هستند، پایگاههاى دشمنند؛ همان کارى را مى‏کنند که رادیو و تلویزیونهاى بى.بى.سى و امریکا و رژیم صهیونیستى مى‏خواهند بکنند!

    من نه با آزادى مطبوعات مخالفم، نه با تنوّع مطبوعات. اگر به‏جاى بیست عنوان روزنامه، دویست عنوان روزنامه در این کشور در بیاید، بنده خوشحالتر هم خواهم بود و از این‏که روزنامه‏هاى کشور زیاد شوند، هیچ احساس بدى ندارم. اگر مطبوعات، آن‏طورى که در قانون اساسى هست، مایه روشنگرى باشند؛ مصالح کشور را رعایت کنند، به نفع مردم قلم بزنند، به نفع دین قلم بزنند، هرچه بیشتر باشند، بهتر است. اما امروز مطبوعاتى پیدا مى‏شوند که همه همّتشان، تشویش افکار عمومى و ایجاد اختلاف و بدبینى در مردم و خوانندگانشان نسبت نظام است! ده عنوان، پانزده عنوان‏روزنامه، گویا از یک مرکز هدایت مى‏شوند؛ با تیترهاى شبیه به هم در قضایاى مختلف. قضایاى کوچک را بزرگ مى‏کنند و تیترهایى مى‏زنند که هرکس این تیترها را مى‏بیند، خیال مى‏کند که همه چیز در کشور از دست رفته است! اینها امید را در جوانان مى‏میرانند؛ روح اعتماد به مسؤولان را در آحاد مردم کشور تضعیف مى‏کنند و نهادهاى اصلى کشور را مورد اهانت و توهین قرار مى‏دهند!

    من مى‏دانم که در بسیارى از این مطبوعات، آدمهاى خوب و مؤمنى مشغول کارند – چه کسانى که قلم مى‏زنند، چه کسانى که اداره مى‏کنند – اما در لابلاى همینها اثرِ انگشت «عبداللَّه‏بن‏ابى‏ها» را مى‏بینم: تفرقه‏افکنیها، اختلاف‏افکنیها، تشنج آفرینیها، تشویش افکار عمومى، نا امید کردنها، یأس پراکنیها، چهره‏سازى عناصر وابسته و مرید دشمن، از نظر انداختن عناصر مفید و مؤمن و مخلص و دلسوز! البته این کارها به جایى هم نخواهد رسید؛ خداى متعال رسوا مى‏کند.» بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار با جوانان در مصلّاى بزرگ تهران‏۰۱/۰۲/۷۹)

    *مسائل اختلافی را در در مجامع تخصصی بیان کنید

    «هر کس حرفی و طرحی درباره آینده کشور و حل مسائلی همچون تورم و گرانی دارد آنرا به ویژه در مجامع تخصصی بیان کند اما این مسائل نباید با تخریب مسئولان و دولت همراه شود همچون روند موجود در برخی کشورهای غربی، به بهانه دمکراسی، موجب تضعیف و تخریب مسئولان شود. فضای باز و آزادیهای جاری، امکان اظهار نظر را درباره هر مسئله ای برای همه فراهم آورده است اما نباید دچار بی انصافی شد و با هدف تخریب دیگران به اظهار نظر پرداخت.

    همه جناحها و مسئولان و اشخاص باید مراقب گفتار و رفتار خود باشند و نخبگان و سیاسیون بهتر است این واقعیت را در نظر داشته باشند که مردم نیز از این اخلاق ناراضی هستند و به دور از حرفهای مخرب، آگاهانه تصمیم می گیرند.»

    (نماز جمعه تهران با امامت ولی امر مسلمین در دانشگاه تهران اقا ۲۹/۰۶/۸۷)

    * امید را در دلهاى مردم متزلزل نکنید

    «توقّع دوم این است: نظامى را که قبول دارند، تضعیف نکنند. نمى‏گوییم به فلان وزیر یا فلان مسؤول یا فلان بنیاد یا فلان نهاد انقلابى، اعتراض نکنید. اگر اعتراض و انتقاد در حدّ معقولى باشد، چه مانعى دارد؟! به قول آقایان دولتیها «سازنده» هم هست. بر سرِ انتقاد، بحثى نداریم. بحث بر سرِ نظام است. از آن‏جا که پایه هر نظام و هر زندگىِ فردى بر امید است، پس امید را در دلهاى مردم متزلزل نکنید. این، یکى از سفارشهاى ماست. به گونه‏اى حرف نزنید که پیر و جوان و زن و مرد، افق آینده خود را تیره و مه آلود ببینند. چرا این کار را مى‏کنید؟! ایران که افق مه آلود و تیره‏اى ندارد! این ملت، ملتى است که با همه مشکلات بزرگ در طول قرنها دست و پنجه نرم کرده و بر همه آنها، ولو بعد از گذشت مدتها، فائق آمده است. پس افق تیره‏اى در کشور نداریم.»

    (بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار مدیران و مسؤولان مطبوعات کشور ۱۲/۰۲/۷۵)

    * بعضیها طورى انتقاد مى‏کنند که تخریب است

    «من البته هیچ‏وقت جلوِ انتقاد را نگرفته‏ام و کسى را منع نکرده‏ام. انتقاد صحیح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما این انتقاد بایستى به تخریب نینجامد. بعضیها طورى انتقاد مى‏کنند که تخریب است؛ این مصلحت نیست. کسى که مسؤولیت سنگینى در کشور بر دوشش هست و از او توقّع داریم که فلان کار را بکند – اقتصاد را درست کند و… – اگر ما او را تقویت نکنیم؛ اگر یک وقت ضعفى هم پیدا شد، آن را نپوشانیم؛ آیا مى‏توانیم چنین توقّعى داشته باشیم؟ باز هم مى‏توانیم امیدوار باشیم که آنچه که ما مى‏خواهیم، انجام خواهد گرفت و آنچه که وظیفه اوست، انجام مى‏گیرد؟ به نظر من، وظیفه همه است که به مسؤولان کشور کمک کنند و آنها را یارى نمایند.»

    (پاسخ‌هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى به پرسشهاى دانشجویان در دانشگاه صنعتى شریف‏ ۰۱/۰۹/۷۸)

    * نامزد مورد علاقه‌ خودتان را تمجید کنید، اما دیگران را تخریب نکنید

    «از طرف علاقه‌مندان به نامزدهاى انتخاباتى گوناگون، بداخلاقیهاى انتخاباتى، شایسته‌ى ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهاى مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامى و شرعى را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههاى اینترنتى و غیره، اینها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‌ى کسانى که نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‌مندى‌اى دارند، درخواست میکنم، اصرار میکنم که این علاقه‌مندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه میخواهید، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدى است. بعضى جاها در دنیا معمول است اسرار خانوادگى یکدیگر را برملا میکنند، عکسهاى پنهانى از هم میگیرند، افشا میکنند.»

    (بیانات در اجتماع عظیم مردم یزد ۱۲/۱۰/۸۶)

    * به خاطر علاقه به نامزدانتخاباتی خود ، نامزد دیگر را تخریب نکنید

    «به همه‏ى برادران و خواهران و همه‏ى ملت عزیز ایران سفارش مى‏کنم که فضاى انتخابات را، هم گرم و هم سالم نگه دارند. کسانى که به یک نامزد انتخاباتى علاقه‏مندند، مراقب باشند به خاطر علاقه‏ى به او، نامزد دیگر را تخریب نکنند؛ این بین مردم اختلاف و نقار ایجاد مى‏کند؛ علاوه بر این‏که تخریب اساساً کار درستى نیست و فایده‌ای هم ندارد. کسى که با تخریب یک نامزد انتخاباتى مى‏خواهد آراء او را کم کند، به مقصود خودش دست پیدا نمى‏کند؛ هم یک کار غلط و خلاف منطق و در موارد بسیارى خلاف شرع انجام مى‏گیرد، هم فایده‌ای گیر او نمى‏آید. فضا را سالم نگه دارید. شما از نامزدِ خودتان حمایت کنید، دیگران هم از نامزدِ خودشان حمایت کنند و به او رأى دهند. در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسى گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیاى مردم، به معیشت مردم، به آینده‏ى مردم و به عزت مردم اهمیت مى‏دهد. بحمداللَّه میدان براى آزمودن و دیدن و شناختن باز است؛ ملت ما هم هشیار است.»

    (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) ۱۴/۰۳/۸۴)

    * تخریب، فضاى انتخابات را خراب می‌کند

    «بعضى فضاى انتخابات را خراب میکنند؛ تخریب کردن، اهانت کردن و خُرد کردن شخصیتهاى گوناگون، همه بر خلاف اقتضاى سلامت انتخابات است. هم مطبوعات، هم رادیو و تلویزیون، هم کسانى که به ابزارهاى گوناگون ارتباط جمعى دیگرى مجهز هستند – رایانه‌ها و شیوه‌هاى رایانه‌اى – هم کسانى که یک منبرى براى سخن گفتن دارند؛ مثل خطباى جمعه و نمایندگان مجلس شوراى اسلامى؛ همه توجه داشته باشند که «تخریب، فضاى انتخابات را خراب میکند». شما از آن کسى که به او علاقه‌مندید، دفاع کنید؛ هیچ مانعى ندارد؛ اما به آن کسى که رقیب اوست، مطلقا حمله نکنید؛ تخریب نکنید. این تخریب و این حرف‌زدنها و اهانت کردنها، نه حجیت دارد براى مستمعان، و نه جایز است؛ به خاطر اینکه فضا را خراب میکند.»

    (بیانات‌ در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى‌ ۱۸/۰۷/۸۵)

    * عده‌ای تخریب می‌کنند، اسمش را می‌گذارند انتقاد!

    «به انتقادها هم توجه کنید؛ البته بعد هم عرض خواهم کرد. انتقاد با تخریب فرق دارد. متأسفانه خیلیها تخریب می‌کنند، ولى اسمش را می‌گذارند انتقاد. آن جایى که واقعاً انتقاد است و کسانى با نظر خیرخواهانه، نقاط مثبتِ کارى را توجه می‌کنند و نقاط اشکالش را هم ذکر می‌کنند، اینها را با سعه‌ى صدر گوش بدهید؛ نه این که همه جا قبول کنید – چون ممکن است آن منتقد اشتباه کرده باشد – اما گوش کنید تا آن جائى که واقعاً درست است از شما فوت نشود. اینها چیزهایى است که قبلها عرض کرده‌ایم؛ حالا هم تأکید میکنیم. به بعضیها توجه شده، بعضى را هم باید بیشتر توجه بکنید.

    یک مسئله هم – که مسئله‌ى آخر باشد که عرض میکنیم – مسئله‌ى انتقاد و تخریب است. مرز انتقاد و تخریب چیست؟ تخریب بکنند و اسمش را بگذارند انتقاد؛ یا از ما انتقاد بشود و ما تلقىِ تخریب از آن داشته باشیم. خب، باید مشخص بشود تخریب کدام است و انتقاد کدام است. معناى انتقاد آن ارزشیابىِ منصفانه‌اى است که یک آدم کارشناس میکند؛ نقادى همین است دیگر. وقتى شما طلا را میبرید پیش یک زرگر که نقادى کند، او میگوید که آقا! این عیارش بیست است؛ یعنى عیار بیست را قبول میکند؛ حالا از بیست و چهار عیار – که طلاى خالص است – چهار عیار کم است. این شد نقادى. البته زرگر هم هست و وسیله‌ى نقادى را هم دارد. اما اگر چنانچه طلا را بردید مثلاً پیش یک آهنگر و او یک نگاهى کرد و آن را انداخت و گفت: آقا! اینکه چیزى نیست! این اسمش نقادى نیست. اولاً اصل طلا بودن این، انکار شده. خب، بالاخره مرد حسابى! حالا عیار بیست و چهار ندارد، عیار بیست که دارد؛ این را قبول کن! ثانیاً: شما که اهل این کار و آشناى این کار نیستى!»

    ( بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت ۰۲/۰۶/۸۷)

    *انتقاد خدمت است و تخریب خیانت

    «آدم متأسفانه مى‌بیند چیزهایى که به نام انتقاد از دولت و نقادى دولت، امروز گفته می‌شود، شکل همین تخریب را دارد: یعنى انکار امتیازات، قبول نکردن برجستگیها و کارهاى خوب، و درشت کردن و برجسته کردن ضعفها. خب بله، ضعف هست. هر دولتى بالاخره ضعف دارد؛ انسانها ضعف دارند دیگر؛ ضعفها را بگویند، قوّتها را بگویند. جمع‌بندىِ کار یک دولت، آن وقتى است که ضعفها و قوّتها را منصفانه پهلوى همدیگر قرار بدهند؛ آن وقت میشود جمع‌بندى کرد.

    انتقاد خوب است، تخریب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخریب خیانت است؛ نه خیانت به دولت، بلکه خیانت به نظام و خیانت به کشور است. نباید تخریب بکنند، انتقاد بکنند.»

    (بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت ۰۲/۰۶/۸۷)

    *با تخریب، جدول دشمن را کامل نکنید

    «در انتقادها، مرز میان انتقاد سازنده و تخریب رعایت شود و سخنان به گونه ای نباشد که جدول دشمن را کامل کند و زمینه گسترش بدبینی در جامعه را فراهم آورد. »

    (دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب ۰۲/۰۶/۹۰)

    * انتقاد، نق‌نق نیست

    «انتقاد» که دوستان ذکر مى‌کنند و به تعبیر این دوستمان مى‌گویند انتقادگرى «نق نقو» تلقى نشود؛ نه، انتقاد، نق‌نق نیست؛ انتقاد – معناى لغوى انتقاد را نمى‌خواهیم بگوییم- یعنى همان عیب‌جویى. منظور از انتقادى که ممکن است نق‌نقو بودن از آن تلقى شود؛ یعنى عیب‌جویى کردن. دو نوع عیب‌جویى ممکن است؛ الان من و شما روبه‌روى هم نشسته‌ایم، خیلى آزادانه مى‌توانیم از هم عیب‌جویى کنیم؛ شما هم از من عیب‌جویى کنید، من هم از شما عیب‌جویى کنم. منتها این عیب‌جویى دو نوع است؛ یک وقت عیب‌جویى جنبه‌ى تحقیر، اهانت، طرف را به خاک سیاه نشاندن، از طرف انتقام گرفتن و چهره‌ى او را در نظر دیگران زشت کردن است و این کار در هیچ عرف نجیبانه‌اى – نمى‌گویم اسلامى – ممدوح نیست. یک وقت هم نه، هدف از انتقاد، دلسوزى است، تکمیل است، برطرف کردن عیب است و آیینه‌وار نمودن عیب شخص یا نظام یا مدیر یا مردم به خود آنهاست و این ممدوح است. ممکن است این هم به نظر شنونده تلخ باشد؛ اما این تلخى، تلخى گوارایى است. این هیچ ایرادى ندارد. حالا من ادعا مى‌کنم از نظر دستگاه هم ایرادى ندارد؛ اگر شما در این تردیدى دارید، من به شما صادقانه مى‌گویم، لااقل از نظر شخص من، هیچ ایرادى ندارد. ببینید! این هدف و این جهتگیرى در کیفیت کار معلوم مى‌شود؛ یعنى اینکه ما توقع داشته باشیم یک جورى انتقاد کنیم که آن جهتگیرىِ اول در آن وجود داشته باشد، اما مردم یا مخاطبین خیال کنند که ما داریم دلسوزى مى‌کنیم، این هم نمى‌شود. همین‌طور که چند نفر از دوستان گفتید، مخاطبین ما هوشمندند و مى‌فهمند»

    بیانات در دیدار جمعى از کارگردانان سینما و تلویزیون‌ ۲۲/۰۳/۸۵

    * انتقاد در واقع هدیه کردن عیوب آنها به خود آنهاست

    «وحدت کلمه را حفظ کنید. یکى از بدترین کارها این است که مسؤولان موظف نظام، به وسیله‌ى اشخاص دیگر – صرفا به خاطر این‌که تریبونى در اختیارشان قرار گرفته – مورد تخریب واقع شوند. انتقاد کردن غیر از تخریب کردن است. انتقاد، خوب و نعمت است. اگر دولت یا مسؤولان دیگر، مورد انتقاد قرار نگیرند، عیوب خودشان را نمى‌فهمند. انتقاد در واقع هدیه کردن عیوب آنها به خود آنهاست. ممکن است گاهى انتقاد درست باشد، ممکن هم هست نادرست باشد؛ اما انتقاد کردن غیر از تخریب کردن است. نه قوه‌ى مجریه و دولت را تخریب کنید؛ نه قوه‌ى قضاییه را تخریب کنید؛ نه قوه‌ى مقننه را تخریب کنید؛ بخصوص کسانى که خودشان جزو این مجموعه هستند؛ تخریب آنها یک عیب مضاعف است. باید یکپارچه باشید؛ کمااین‌که هدف و خاستگاه فکرى شما یکى است. این معنى ندارد که اگر کمبود و ضعفى در کار دولت و در بخشى ایجاد شد، کلیت دولت مورد اهانت قرار گیرد و یا اگر کسى به یک حکم قضایى اعتمادى ندارد، قوه‌ى قضاییه را تخریب کند. بدترین رفتار با قوه‌ى قضاییه‌ى یک کشور همین است که کسى به خاطر نپسندیدن صدور و اجراى حکمى از صدها و هزاران حکم، بنا کند کل قوه‌ى قضاییه و دادگسترى کشور را زیر سؤال بردن و مورد اهانت قرار دادن. یکى هم یک حکم دیگر را قبول ندارد، دیگرى هم حکم سومى را قبول ندارد؛ این‌که مجوز اهانت نمى‌شود. اهانت کردن و تخریب کردن و زیر سؤال ناشایست بردن قوه‌ى مقننه – چه مجلس و چه شوراى نگهبان که جزو قوه‌ى مقننه است – برخلاف مصالح ملت و ناسپاسى نسبت به رأى ملت است. همه باید مراقب باشند.» (بیانات پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى سید محمد خاتمى ۱۱/۰۵/۱۳۸۰)

    * تضعیف دیگری خلاف رضای خداست

    «باید کوشش کنید در تأیید، نه کوشش کنید در انتقاد. انتقاد سالم باید بکنید، این هم در پیشرفت مسائل مؤثر است. انتقاد سالم و راهنمایی دولت در همه کارهایی که می‏خواهد انجام بدهد، اینها از اموری است که لازم است. اما اینکه خدای نخواسته، یک وقت برای اینکه اثبات کنید مطلب خودتان را راجع به دولت، بخواهید کارشکنی بکنید، دولت را به شکست وادار کنید، ملت را تضعیف کنید، دولت را تضعیف کنید، اسلام را به شکست برسانید، این یک مطلبی است که الزاماً باید جلوش گرفته بشود و من امیدوارم این جور نباشد….

    در نطقهای قبل از دستور و در صحبتهایی که وقتی معرفی می‏کنند وزرا را هتاکی نکنند این از شأن آقایان دور است. نباید یکی دیگری را تضعیف کند، همدیگر را تضعیف کنند، نه آنهایی که در اکثریت هستند، نه آنهایی که در اقلیت هستند، نه آنهایی که ممتنع هستند، هیچ‏کدام نباید این کار را بکنند، برای اینکه این خلاف رضای خداست، خلاف شرع است.»امام خمینی(ره)

    * شاخص های یک انتقاد سازنده

    با توجه به این رهنمودها اگر بخواهیم شاخص‌هایی را برای یک انتقاد سازنده و مصلح مطرح کنیم ، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

    ۱٫ دیدن ویزگی‌های مثبت در کنار ویزگی های منفی(انصاف)

    ۲٫ انتقاد از سر دلسوزی و در جهت اصلاح باشد

    ۳٫ انتقاد به نحوی باشد که اذهان عمومی را نسبت به مسولین ناامید نکند

    ۴٫ انتقاد، خوارک رسانه‌های بیگانه نشود.

    ۵٫ انتقاد تا حد ممکن به خود شخص و یا در محافل تخصصی گفته شود و از رسانه‌ای کردن آن پرهیز شود.

    ۶٫ منتقد بر شرایط آگاهی و اشراف داشته باشد

    ۷٫ انتقاد به عملکرد، نه به خود شخص باشد

    ۸٫ انتقاد همراه با پیشنهاد و راهکار باشد

    با این اوصاف هر کسی که وارد میدان انتقاد می‌شود باید دقیقا به این ویزگی‌ها اهتمام بورزد تاانتقاد او اثر داشته باشد.

    حال باید دید که مسئولین در اظهارنظرهای خود و رسانه‌ها در قبال انتشار و نحوه پرداختن به سخنان افراد تا چه میزان به این اصول پایبند هستند
    * انتقاد به معناى تضعیف نیست
    «البته معناى این حرف آن نیست که ما بگوییم هیچ‏کس حق ندارد از دولت انتقاد کند؛ چون انتقاد به معناى تضعیف نیست. انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، کمک هم مى‏کند. اگر انتقادى دلسوزانه هم نبود، بالاخره دانسته مى‏شود. در مقابل حرکت دولت، اگر یک وقت عیبجویىِ غیرمنصفانه‏اى هم بشود، نخواهد توانست افکار عمومى و واقعیّتهاى بیرونى را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین من نمى‏خواهم انتقاد را منع کنم؛ اما تخریب را چرا. تخریب به‏هیچ‏وجه مصلحت نیست. با هیچ توجیهى کسى نمى‏تواند خود را قانع نماید که دولت را تخریب کند.»
    (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت دولت، به مناسبت هفته ۰۴/۰۶/۸۱)
    * بعضی‌ها طورى انتقاد مى‏کنند که تخریب است
    «من البته هیچ‏وقت جلوِ انتقاد را نگرفته‏ام و کسى را منع نکرده‏ام. انتقاد صحیح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما این انتقاد بایستى به تخریب نینجامد. بعضیها طورى انتقاد مى‏کنند که تخریب است؛ این مصلحت نیست. کسى که مسؤولیت سنگینى در کشور بر دوشش هست و از او توقّع داریم که فلان کار را بکند – اقتصاد را درست کند و… – اگر ما او را تقویت نکنیم؛ اگر یک وقت ضعفى هم پیدا شد، آن را نپوشانیم؛ آیا مى‏توانیم چنین توقّعى داشته باشیم؟ باز هم مى‏توانیم امیدوار باشیم که آنچه که ما مى‏خواهیم، انجام خواهد گرفت و آنچه که وظیفه اوست، انجام مى‏گیرد؟ به نظر من، وظیفه همه است که به مسؤولان کشور کمک کنند و آنها را یارى نمایند.»
    (پاسخ‌هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى به پرسشهاى دانشجویان در دانشگاه صنعتى شریف‏ ۰۱/۰۹/۷۸)
    در درجه اول قابل توجه همه دوستاني كه مثل خودم پايه اند براي استاد تبليغ كنن و همين طور طرفداران ساير رقباي ايشون!
    آقا خيلي قشنگ تو يه سخنراني ديگه هم مي گن هر كي ميگه به حرف ما گوش مي كنه ما اينطور ميگيم !
    عمل كنه(يه چيزي قريب به همين مضمونه)قابل توجه همه مدعيان ولايتي بودن.ولايتي بودن به شعار تنها نيست.به شعار و شعور توامان است. به قول معروف اين راه است…

  7. گمنام می گوید:

    چرا بعضیا هم از حاشیه خوششون میاد هم نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا همه تو سیاست انقد سر خودشون معطل تشریف دارن؟؟؟؟؟؟
    چرا یکی تا سیاسی نیست پسر پیغمبره و معصوم اما سیاسی که میشه فقط دنبال جذب حداقلیه هم پول و هم افراده اونم افرادی با هر گرایشی که میشه انگار نه انگار چی شعار میداده و عملکردش قبل از سیاسی شدن چی بوده؟؟؟؟؟
    چرا عَلم عدالت دست میگیرن وقتی نمیتونن عادلانه نگاه کنن؟؟؟؟؟
    چرا بعضیا وعده پست و مقام و راه انداختن کار به طرفداراشون میدن یعنی اگه وعده ها نباشه نمیشه؟؟؟؟؟؟
    اصلاً چندتا طرفدار دارن که به خاطر خودشون اومدن و طرفدارشون شدن؟؟؟؟؟؟؟
    چرا بعضیا هدفشون همه وسایلشونو توجیه میکنه؟؟؟؟؟
    اصلاً چرا بین طرفدارای بعضیام هیچ همراهی ای نیست و اگرم هست به این خلاصه میشه که پیش هم زیراب نامزدی که طرفدارشن رو بزنن؟؟؟؟؟
    چرا بعضیا در هر کسوتی میخوان از عده ای دانشجوی و یا جوون آرمان خواه و ساده سوء استفاده کنن؟؟؟؟؟؟
    چرا تو دانشگاه به خاطر هیچ و پوچ به بعضی استادای عالی و با مرتبه علمی بالا برچسب مخالف سیاسی میزنن و از کار یا اخراجشون میکنن یا تعلیق؟؟؟؟؟ فکر نمیکنن با اخراج استادای نخبه با هر گرایش و سلیقه ای که هستن باعث بی سواد پروری میشن؟؟؟؟؟ اصلاً مگه دانشجوها از خودشون اراده ندارن که یه استاد بتونه با حرفاش مخشونو بزنه؟؟؟؟؟
    چرا بعضی سیاسیون میترسن بین مردم مختلف برن؟؟؟؟
    چرا بعضیا بدون اینکه نقداشونو به مسئولین حاضر بیان کنن میان نامزد میشن؟؟؟؟ اگه نقد درست حسابی دارن بگن شفاف و صریح وگرنه چرا میان؟؟؟؟
    چرا بعضیا بدون اینکه بدونن رقباشون چه گرایشی دارن از خودشون برا اون بندگان خدا تعیین گرایش میکنن؟؟؟؟؟ فکر نمیکنن اطلاعاتشون غلطه؟؟؟؟؟؟؟
    چرا بعضیا ادعای دوستی شون میشه اما فقط به منافع خودشون اهمیت میدن و حاضرن بقیه رو قربانی خودشون و منافعشون کنن و جسارت ندارن اشتباهاشونو گردن بگیرن؟؟؟؟؟
    چرا شاهین شهر انقد نامرد منافق زیرآب زن ظاهر الصلاح و… زیاد داره؟؟؟؟؟؟ اینا واقعاً اهل کجان؟؟؟؟؟؟ دلشون برا آب و خاکشون میسوزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بزرگشون میکنیم اینا رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا با رفتارامون همه رو از سیاست زده میکنیم؟؟؟؟؟
    **************************************
    یه عزیزی که سرشار از لیاقته میگه من هیچوقت خودم نمیرم تو مشاغل ساسی خصوصاً نمایندگی مجلس به این خاطر که تو خودم لیاقت و شایستگیش رو میبینم یا سیاسی نمیشم یا اگر شدم علی وار میشم یعنی با اصرار مردم. اکثریت مردم از من بخوان که بیام اون وقت به واسطه تمام شدن حجت بر خودم بخاطر حضور و اصرار مردم میام!!!!!!!!
    خیلی قشنگه اما نمیدونم نگاهش درسته؟؟؟؟

    ***************************************
    سلام. آقای دکتر!
    اینا رو اینجا نوشتم چون شما جزء این چراها نیستید بد نیست هر وقت سرتون خلوت شد و انتخابات پایان یافت به این چراها هم جوابی بدید
    با افتخار یاعلی

  8. گمنام می گوید:

    و یه مطلب مهمتر:
    چرا سیاست انقد کثیفه که این چراهایی که گفتم رو بوجود میاره و غیر اینا حتی به توپ جمع کنای خودشم رحم نمیکنه؟؟؟؟؟؟
    سیاست واقعاً چی باید باشه حکومت و مجلس و دولت چطور باید باشن؟؟؟؟؟؟؟
    شعار ندیم جدن بگیم چی میخوایم و چی درسته؟؟؟؟
    چرا هر چی و هر کس که سیاسی شد مثل یه سیلاب فصلی میاد و میره اما اونی که سیاسی نشد موندگاره؟؟؟

  9. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام
    خوندم
    بعد انتخابات هم می خونم
    دعا کنید که هیچ وقت از مسیر صواب منحرف نشویم چه در جایگاه باشیم
    چه نباشیم

  10. گمنام می گوید:

    اصلاحیه:
    چرا یکی تا سیاسی نیست پسر پیغمبره و معصوم اما سیاسی که میشه فقط “دنبال جذب حداقلیه” هم پول و هم افراده اونم افرادی با هر گرایشی که میشه انگار نه انگار چی شعار میداده و عملکردش قبل از سیاسی شدن چی بوده؟؟؟؟؟

    دنبال جذب حداکثریه

  11. جمشیدی می گوید:

    دنبال جذب حداکثریه

  12. گمنام می گوید:

    جمشیدی!
    لطفاً سوء استفاده نکنید از نظرای من “اینا رو اینجا نوشتم چون ایشون جزء این چراها نیستند” و اینکه این وبسایت بازدیدکننده زیاد داره و شاید اصلاً بعضی چراهای من ربطی هم به اهالی انتخابات مجلس نداشته باشه
    لطفا به کل یه نظر توجه کنید
    به هر حال از دید من و خیلیای دیگه اگه اصلحی هم بین کاندیداهای حاضر وجود داشته باشه آقای دکتر هستند که براشون آزروی موفقیت میکنم در هر صورت و هر شرایطی
    اگه اینا رو اینجا گذاشتم یه دلیل دیگه هم داره اونم اینه که من با کسی تعارف ندارم و آقای دکتر هم از این که افراد بیان و تعارفات معمول بین طرفداران با نامزد انتخاباتیشون رو اینجا بیان بکنن خوششون نمیاد.
    شک نکنید ما طرفدارا هستیم

  13. صريح می گوید:

    سلام
    از تائيد صلاحيت نهائي چه خبر؟ ظاهرا” نتايج را اعلام نمودند

  14. این عمار؟ می گوید:

    باسلام
    با سوال وجوابای مخاطبانتون که عمدتا از دانشجویانتون بودن میشد حدس زد چه دیدگاهایی دارید با این وجود دوست داشتم به این سوال من هم پاسخ بدید:
    از بین اصولگراها گفتمان کدوم جبهه رو می پذیرید؟و آیا امکان داره اسمتون جز لیست یکی از اینا بیاد؟

  15. منتظران دولت یار می گوید:

    سلام مگه اصولگراها گفتمانم دارن؟؟؟؟
    ببخشید ببخشید این عمار اینا که رو لج و لج بازی و… میرن جبهه تشکیل میدن گفتمان ندارن اون که میگی کوفتمانه!!!!!!!!!!!!

  16. این عمار؟ می گوید:

    سلام
    بله اگه یکم بجای وبگردی یه سرچ کوچیک در مورد گفتمان این احزاب بکنی متوجه میشی دوست عزیز
    موفق باشی
    راستی ببخشید میشه بگید شما جزء منتظران کدوم یار هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام
    تا این لحظه فقط کانون دانشگاهیان رسما از ما اعلام حمایت کرده است
    البته انتظار داشتیم دوستان دیگری هم از ما حمایت کنند که تا این لحظه ظاهرا در سکوت هستند

  18. منتظران دولت یار می گوید:

    سلام علیکم به اینا میگی گفتمان؟؟؟؟ یکی با دولت مشکل داره پای ملت رو میکشه وسط اسم جبهه رو خودش میذاره یه چراغ سبزم به اصلاح طلبا نشون میده، یکی حسابشا از دولت جدا میکنه جبهه میزنه، یکی ادعای بصیرتش میشه در اوج بی بصیرتی جبهه میزنه و… انگار نه انگار که قرار بود همه تحت لوای متحدین بیان وسط اینجاست که حامیان دولتم میان جبهه میشن عقب نمونن آخه چاره ندارن!!!!! اونوقته که اصلاح طلبا با یکی دوتا گروه میاند در حالی که اختلاف زیادیم باهم ندارن و این من رو میترسونه از آینده ای که شاید دوباره دست اصلاح طلبا بیفته بخاطر افتراق اصولگراها. من گفتمان ها رم جزئی میدونم(تقبل الله) اما مهم قصد و نیته نه شعار زیادم اهل وبگردی نیستم.
    ببین این عمار عزیز چون من میدونم کدوم طرفی و فکرت چیه البته از رو اسمی که برا خودت گذاشتی، هیچی نمیگم بجای سرچ کوچیک بیا وبلاگم ببین گفتمان مفتمان میفهمم یا نه شاید جواب سؤال مؤال اولتم گرفتی.
    ارادتمند همه این عماران عزیز هم هستیم به شددددددددددددددددت
    منتظران دولت یار یه شعاره شاید، زیاد جدی نگری
    یاعلی

  19. منتظران دولت یار می گوید:

    سلام
    فقط برای خانم کاظمی:
    نامرد منا تو این سرما دم ستاد دکتر عین مترسک کلی منتظرت ایستادم نیمدی. حالا چه ملت حرف گوش کن شدنا مامانت گفته ستاد نری یا …
    ترسو، بی معرفت، نا رفیق… شانس اوردی با بابام بودم اگه تنها اومده بودم و بدون ماشین می کشتمت
    نا ر فیققققققققققققققق

  20. منتظران دولت یار می گوید:

    سلام
    برا مسئولین ستادتون:
    ما اومدیم ح س ی ن ی تو شاهین شهر ستاد زده هم برا خانما هم برا آقایون اونوقت شما مقرتون اونجاست و …
    بیخودم میگید تو دولت آباد ستاد زدیم فقط دوتا شهر ستاد نزدیم
    ما وجب به وجبشا میشناسیم و گشتیم نبود نگرد نیست.
    چراغ خاموش ستاد زدید و می ترسید یا خواب ماب دیدید؟ خیر باشه
    حیف اینهمه ایده. شما کاری نکردید اونوقت به من میگید پوستر ببرم دم مدارس و مهدا؟؟؟ ما همین کوجیکا را بدیم خیلیه وقتی شما که بزرگا بودید این شدید دیگه ما با این همه فیلتر!!!!!!!!!!!!!!
    اصلاً یکی بگه چرا من حرص مرص میخورم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

  21. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام
    ستاد دکتر نوروزی فلب همه ادمای صادقه و دلسوزه
    ما وصل به قدرت و ثروت نیستم
    نمی تونم جاهای خوب ستاد بگیریم که همه ببینن
    اما به لطف خدا امیدواریم
    چون نصرت الهی حتمی است

  22. محمد فضیله می گوید:

    دکتر نوروزی
    استاد عزیز
    بار تكليف الهي را به تازگي بر دوش گرفته ای را به تو تبریک میگوئیم و همواره میدانیم وجود امسال تو موهبتي از جانب خداوند است.
    میدانیم رودخانه اي هستی كه مي خواهد تمام سنگها و صخره ها را در نوردد و از تمام دشتها و دره ها بگذرد تا به آستانه دريا قدم نهد و از این که چون توئی هستی که در مسیرت شاخه های خسته را سیرآب میسازی خدا را سپاسگذاریم .

  23. مهران نقیان می گوید:

    سلام.با تشکر از اقای نوروزی.اینجانب دانشجوی رشته ی کامپیوتر پیام نور مرکز وزوان خیلی خوشحالم که شما از طرف دانشگاه وارد عرصه ی انتخابات شدید.به ارزوی روزی که تمامی متخصصان دانشگاهی امور را به دست گیرند.خیلی دوسدارم یکی از تالیفات شما را همراه با امضا یادگاری داشته باشم.اگر امکانش هست مطلعم کنید.

  24. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام جناب فضیله از لطفتون ممنونم
    ارزومندم سلامت و موفق باشید

  25. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام
    از لطفتون ممنونم
    موفقیت و سلامتی قرینتان باد
    در خدمتم

  26. این عمار؟ می گوید:

    سلام
    منتطر عزیز امروز لیستشون (متحد وپایداری)به همت علمای کم یابی مثل آیت الله مهدوی یکی شد
    دیگه حرفی مونده ؟؟؟؟؟ ازاولشم معلوم بود چون دست امام زمانمون پشت این مملکته.البته دوست عزیز شمام اگه وبلاگ داری بد نیست بدونی که مهم بود تو کدوم حزب باشی
    (این حرفای خصوصیتونو تو وب خودتون می زدید بهتر نبود؟)
    به هر حال ممنون

  27. محسن صفايي می گوید:

    سلام با ارزوي موفقيت براي شما درهرجايگاهي كه قرارداريد.استاد لطفا بگوييد دكتر نوروزي ما درمقايسه باافرادي كه وبا ولخرجي هاي گزاف مثل نيم بها كردن استخر وشام دادن وامثال اينها دنبال گرفتن راي مردم اند چطوري خودتونو به مردم معرفي مي كنيد.به اميد اين كه اين جايگاه شايسته شايسته ترين افراد باشد.انشاالله بتوانيم باكمكهاي فكري ومعنوي شما باعث ارتقاي منطقه زادگاه خودنيز باشيد. دوستار شمامحسن صفايي ازبويين مياندشت.

  28. منتظران دولت یار می گوید:

    از راهنمایی تون ممنون

  29. ... می گوید:

    لزوم شرکت در انتخابات:

    اگر کسی خواست رأی ندهد از قرآن برایش آیاتی می آوریم که: تغییر اتفاق نمی افتد تا اینکه هر کس خود را تغییر دهد یعنی خودمان و فرد فردمان مسئولیم.

    اگر دیندار نبود عقلانی دلیل می آوریم که: ما از هر قوم و دینی که باشیم اگر در این کشور می خواهیم زندگی کنیم و آرامش می خواهیم باید در انتخابات شرکت کنیم تا دشمنان فکر حمله به کشور و بر هم زدن آرامشمان را نداشته باشند.

    اگر عقل را هم قبول نداشت از راه تجربه وارد می شویم و به او موفقیت های خودمان را از اول انقلاب تا به حال در حوزه علمی و دینی و اقتصادی یادآور می شویم و می گوییم این موفقیتها با پشتوانه این آراء بدست آمذه است.

    انتخاب اصلح:

    ۱: نباید دنبال نمره بیستی ها بگردیم نمره بیست از آن معصومین است و ۱۹ و ۱۸ ها هم امسال سلمان و مالک بودند.

    ۲: اگر کاندیدایی با نمره قبولی ۱۰ به مجلس فرستادیم انتظار عملکرد نمره ۱۵ از او نداشته باشیم. او لب مرز است و حد اقل ها را داشته ممکن است سُر بخورد.

    به چه روشی انتخاب کنیم:

    اختلاف سلیقه با اختلاف مبنایی فرق دارد اکثراً اهدافشان یکی است سلایق فرق دارد اگر هدف کسی تغییر کرد اختلاف مبنایی است.

    برای تشخیص اصلح باید: ۱. مشورت کنیم با افرادی که نامزدها را می شناسند ۲. باید ببینیم دوستان و اطرافیان نامزدها چه کسانی هستند ۳. ببینیم خودمان چگونه فکر می کنیم ۴. فضای عمومی چیست ۵. قانون اساسی چه می گوید نامزدها چه می گوییند(قانون می گویید وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت بر قوانین است و وعده وعیدها باید فقط در این راستا باشد باید برای مجلس نماینده برگزینیم نه برای حل مسائل شهر)

    نکته مهم: ۶. انتخاب اصلح مهم است باید برای آن دعا و توسل کنیم و از خدا بخواهیم به ما کمک کند تا اصلح را برگزینیم.

    ۷. مراقب فتنه دشمن و جنگ نرم و مسجد ضرارها باشیم(۱۰۷توبه)

    در مورد جبهه ها:

    هیچ جبهه ای حجت شرعی برای ما نیست! خصوصاً حالا که جبهه ها تند تند بوجود می آیند جبهه ها فقط به رأی اصلح دادن ما کمک می کند. اگر پایداری و متحدین باهم بودند بهتر بود اما اختلاف آنها اختلاف سلیقه است و مبنایی نیست.

    جریان انحرافی وجود ندارد:

    آبان ۸۹ مقام معظم رهبری در جمع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که گفته شد: اطرفیان آقای رئیس جمهور منحرفند چون گفتند مکتب ایرانی فرمودند: من برداشت بدی از این حرف ندارم. آقا این چند وقت اصلاً و تحت هیچ شرایطی سخنی در تأیید وجود جریان انحرافی نفرمودند. ایشان فصل الخطاب ماست. اصلاً مگر داریم درمورد دولت امریکا و اسرائیل می گوییم که راحت برچسب انحراف به دولت خود می زنیم؟؟؟ می گوویند بین آقا و احمدینژاد در جلسه ای جصوصی حرفهایی رد و بدل شد که… آخر مگر جلسه خصوصی نبود؟؟ پس ما از کجا می دانیم چه گفته شده است؟؟؟

    معیارهای یک انتخاب اصلح:

    پایبندی به اسلام ناب محمدی، التزام به قانون اساسی، پیروی از خط و اندیشه امام(ر ه)، معتقد به ولایت و رهبری این ها چهار چوب یک انسان خوب است که ما انتخاب می کنیم برای یک جایگاه.

    * اگر دیدیم کاندیدایی که نمره او ۱۵ است از طرف عموم شناخته شده نیست ولی کاندیدایی که نمره او ۱۳ یا ۱۴ است شناخته شده تر است و اقبال عمومی بیشتری دارد برای این که خدایی ناکرده کاندیدای سومی که نمره او ۱۰ است مجلس نرود بخاطر اینکه ما به کاندیدای اصلح رأی داده ایم، باید به کاندیدای صالح مقبول که نمره او ۱۴ است رأی دهیم.

    صحبت های دکتر نصری در جمع دانشجویان حوزه دانشجویی پیرامون انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۰دانشگاه اصفهان

  30. پیامی برای شما می گوید:

    سلام آقای دکتر خوبید؟ خسته نباشید
    این بار به عنوان یکی از اهالی دولت آباد عزیز می نویسم:
    امروز و کلاً این چند روز واقعاً اخلاق انتخاباتی رو میون مردم شهرم دیدم. قبلاً اگر شخصی نظر متفاوتی با مردم داشت نمی تونست آشکارا بیان کنه چه برسه به این که…
    من تو این چند روز رشد نگرشهای مردم دیارم رو دیدم حتی مسئولین ستاد آقای حسینی و نگاهی که به شما دارن برام جالب و قشنگه. اونا میگن: بین همه رقبای حاج آقا شما از همه شایستگی بیشتری دارید همشون برا شما احترام زیادی قائلن و با من که چند بار برا … رفتم سطح شهر بسیار مهربانانه رفتار کردن این در حالیه که اگه قبلاً کسی برا یکی غیر دولت آبادی … میکرد وطن فروشش میخواندند و …
    امروز نزدیکان حاج آقا می گفتن اگه قرار باشه حاج آقا نماینده نشه دکتر رأی بیاره از همه مناسبتره.
    این چندوقت اطرافیان و مسئولین اصلی ستاد رقیبتون اونقدر از شما خوب گفتن که من فکر کردم مسئولین ستاد شمان یا برادر شمان.
    مردم شهرم برای آشنا شدن با شما و فکرتون اونقدر اشتیاق داشتن که… انگار نه انگار که قبلاً تعصبی برخورد میکردن.
    و من برای همین نگاه جدید مردمم بود که ازتون خواستم بیشتر تو دولت آباد تبلیغ بفرمایید البته اگه قبلاً یا الان رفتار بدی از طرف اهالی شهرمون میشه این اقلیتا که همه جا هست انگشت شمارن و وابسته به افراد بیرون از شهر هستن و مطمئناً ربطی به حاج آقا و وابستگانشون ندارند مطمئنم چون خرده فامیلی و رفت و آمد و شناختی که از اخلاق و منششون دارم من رو به این باور میرسونه.
    به اینکه اهل دیاری هستم که مردمی فهیم، ولایی و آگاه و مهربان داره افتخار میکنم و برای شما که ایده ها و اهدافتون رو بیش از کاندیداهای دیگه قبول دارم در هر پست و مقامی که هستید و خواهید بود آرزوی موفقیت دارم.
    یااااااااااااااااااااااااااااااااااااعلی

  31. محمد می گوید:

    با سلام خدمت همه عزیزان
    اولا راجب انتخابات میگم که محسن صفایی نوشته نیم بها کردن استخر
    تو چی میدونی مدیریت استخر آفتاب پول گرفته یا یک کاندیدا پول داده
    اینجا مشخص میشه که بهانه های تمام شد و میتونید یه نیم نگاه به آدرس زیر داشته باشد همه چیز روشن میشه عزیز برادر
    http://www.ipe9javan.blogfa.com/post/10
    انشا الله که پیام من قرار بگیره اگر ظرفیت پذیرش شکست در افراد کاندیدا وجود داشته باشد
    با تشکر

  32. داوری می گوید:

    سلام
    ظرفیت شکست هست البته اگه شکستی در کار باشه ببخشیدا ظرفیت پیروزی هم هست؟؟؟؟؟؟ البته اگه پیروزی ای در کار باشه
    وای چه وبی داشتیا!!!!!! آخه مگه مطلب آموزنده ای توش بود که آدرسش رو تو یه سایت سطح بالا و مفید گذاشتی؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا که اونجا بود رو تو انواع و اقسام خبرگزاری ها هم دیده بودیم قبول هم کرده بودیم چیز جدیدی نبود
    آقای دکتر ببخشیدا همیشه میفرمایید بحثا رو به حاشیه نکشونیم اما یه نکته خیلی کلیدی بود که گفتم خدمت آقای محمد بگم: من دیدم این آقای محمد سرش شلوغه وقت نداره درست حواسشا جمع کنه و مطالب رو بخونه گفتم یادآور بشم که آقای صفایی اهالی شهرای این حوزه انتخابیه نبودند مطالبی کلی فرمودند چرا بعضیا به خودشون برمیدارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! الله اعلم

  33. 136 می گوید:

    اینجانب کما فی السابق در سنگر علم و دانش به کار معلمی خود پرداخته

  34. کاظمی می گوید:

    سلام
    دو سه هفته گذشته شاهد مسائل خیلی جالب و شیرینی بودم.
    به طور خیلی اتفاقی با خانواده هایی که پارسال در ارتباط با انتخابات باهاشون سر وکار داشتم ملاقات داشتم.
    موضوع این ملاقات ها خیلی جالب بود بچه های اونا که حالا در مقاطع ابتدایی یا راهنمایی و …بودن تصمیم گرفتن که برای انتخابات شورای مدرسه کاندید بشن.
    و از همه جالبتر شعار ها و تبلیغات اونا بود که عینا شعار ها و تبلیغات دکتر نوروزی تو انتخابات مجلس بود
    حتی فرم و ژست عکس گرفتنشون. و چیزی که تو همه تبلیغات این بچه ها مشترک بود
    پرچم ایرانی بود که بک گراند تبلیغاتشون بود
    به من میگفتن کمکون کن که فردا که سخنرانی داریم تو مدرسه مثل دکتر نوروزی صحبت کنیم.اونا میگفتن میخوایم مثل دکتر نوروزی بگیم طرفدار حق و عدالتیم بگیم آدما باید به هم کمک کنن و خوب باشن و…
    میگفتن اگه رای نیوردیم اشکال نداره به اونا که رای اوردن کمک میکنیم و مثل دکتر نوروزی باز هم تلاش میکنیم که به مردم کمک کنیم تا خوب باشن
    بچه ها چه چیزایی حالیشونه .و ما بزرگترها ……..سرزده رفتم تو یکی دو تا از مدارس میخواستم ببینم بچه های دیگه چه چیزایی تو حرفاشون گفتن دیدم نه خیلی فرق هست بین بچه هایی تو جریان انتخابات با دکتر آشنا شدن با بقیه این یعنی اثر نتیجه یعنی عین پیروزی.

    خیلی واسم شیرین بود و لذت بخش. من یک زمانی دانشجوی دکتر بودم اما حس کردم این بچه ها هم اون موقع با من همکلاسی بودن و تونستند از دکتر خیلی چیزا را یاد بگیرن
    این شد که بازم به استادم و هدفاش و عقاید و اخلاقش افتخار کردم
    و باز هم افتخار کردم که همیشه شاگرد و دانشجوی ایشون باشم
    موفق باشید

  35. مجید می گوید:

    سلام
    ناراحتم از اینکه اگر عقیده مان مثل یک عده ای نباشد اما در عمل بهتر عمل کنیم، اما چون برچسب فلان نداریم دورمان خط بکشند و نگذارند وارد شویم.ناراحتم که بی دلیل نگرش ها منفی می شود.ناراحتم ناراحتم.چرا چرا چرا

  36. رضاعلی نوروزی می گوید:

    سلام من نفهمیدم آقا مجید
    زندگی ادمی با رنج و سختی است و در این رنج و سختی است که ظرفیت ادمی بیش از پیش رخ می نماید طبیعتا افرادی که در عرصه های مختلف وارد نشوند و درد و رنجی را حس نکنند شخصیت رشد یافته نخواهند اشت. تحمل دو رویی ها بی قانونی‌ها و … نیازمند ظرفیت بالا است. ارزو می کنم خدا ان را به همه ما عطا نماید

  37. سيدرفيع جداري می گوید:

    باسلام خدمت استاد ارجمند وبزرگوار از خداوند متعال خواهانم هميشه موفق وپيروزباشيد.

نوشتن دیدگاه